Carte de identitate provizorie |
Cartea de identitate provizorie se eliberează īn cazul īn care solicitantul nu posedă unul sau mai multe documente din cele prevăzute de legislaţia īn vigoare pentru eliberarea cărţii de identitate, pentru următoarele motive: a) "lipsă certificat de naştere", "lipsă certificat de căsătorie" sau "lipsă dovadă divorţ" - pentru persoanele care nu pot prezenta dovada numelui, a prenumelui, a datei de naştere ori a stării civile; b) "lipsă locuinţă" - pentru persoanele din categoria celor lipsite de adăpost, care nu pot declara adresa unui imobil cu destinaţie de locuinţă; c) "lipsă dovada adresei de domiciliu" - pentru persoanele care locuiesc īntr-un imobil cu destinaţie de locuinţă şi nu pot prezenta documentul cu care să facă dovada adresei de domiciliu. |
acte necesare |
pentru eliberarea cărţii de identitate provizorii se vor prezenta:
īnsoţite de documentele pe care le deţineţi, din cele enumerate mai jos:
|
Taxă carte de identitate provizorie: 1 leu |
Foarte important! |
Īn cazul īn care nu deţineţi certificat de naştere / căsătorie, iar actul dvs. de identitate este expirat sau pierdut / furat:
1) dacă adresa dvs. de domiciliu se află īn raza de competență a serviciului nostru*, iar nașterea / căsătoria dvs. a fost īnregistrată īn Timișoara veţi obține actul de identitate īmpreună cu certificatul de naștere de la serviciul nostru de evidență a persoanelor, fiind necesar să completaţi două formulare (cerere pentru eliberarea actului de identitate şi cerere pentru eliberarea certificatului de naştere / căsătorie) și să depuneţi celelalte documente pentru eliberarea cărții de identitate.
2) dacă nașterea / căsătoria dvs. a fost īnregistrată īn altă localitate este necesar să solicitați mai īntāi o carte provizorie de identitate (cu termen de valabilitate de 1 an), īn baza căreia puteți solicita eliberarea certificatului de naștere / căsătorie de la structura de stare civilă care a īnregistrat nașterea / căsătoria sau īn raza căreia aveţi domiciliul. După obținerea certificatului de naștere / căsătorie veţi putea solicita o carte de identitate cu valabilitate de 4 ani / 7 ani / 10 ani / nelimitat. (Termenul de valabilitate al cărții de identitate este 4 ani, pentru persoanele cu vārsta cuprinsă īntre 14 şi 18 ani; 7 ani, pentru persoanele cu vārsta cuprinsă īntre 18 şi 25 de ani; 10 ani, după īmplinirea vārstei de 25 de ani; nelimitat, după īmplinirea vārstei de 55 de ani) *Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara deserveşte cetăţenii din municipiul Timişoara şi comunele arondate: Becicherecu Mic, Biled, Bogda, Bucovăţ, Cenei, Fibiş, Orţişoara, Parţa, Peciu Nou, Foeni, Ghiroda, Giarmata, Giulvăz, Maşloc, Pişchia, Remetea Mare, Satchinez, Sīnanadrei, Sīnmihaiu Romān, Şag, Uivar |
Formulare necesare |
Cerere pentru eliberarea actului de identitate (anexa11) se va imprima FAŢĂ-VERSO, conform art. 85 alin. (2) din H.G. nr. 1375/2006 |
Declaraţie pentru primirea īn spaţiul de locuit (anexa12) se completează de către găzduitor īn cazul īn care nu se poate prezenta īn faţa lucrătorului de evidenţă se dă īn faţa poliţistului |
Declaraţie prin mandatar pentru primirea īn spaţiul de locuit (anexa13) se completează de către peroana īmputernicită de găzduitor īn cazul īn care găzduitorul nu se poate prezenta īn faţa lucrătorului de evidenţă |
Declaraţie de locuit īntr-un imobil de locuit cu destinaţie de locuinţă (anexa14) se completează de către solicitant īn cazul īn care nu poate prezenta un document privind titlul locativ |
Prin accesarea butonului "programare online" confirmaţi că aţi luat la cunoştinţă care sunt documentele necesare eliberării actului de identitate, deţineţi documentele necesare şi sunteţi de acord cu prevederile Regulamentului privind programarea online pentru depunerea cererii īn vederea obţinerii actului de identitate. |
Dacă aveţi īntrebări vă rugăm să le adresaţi pe adresa de e-mail: [email protected] |