stema municipiului timisoara
ROMÂNIA
Județul Timiș
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIȘOARA
B-dul C. D. Loga nr. 1, 300030 Timișoara
Tel/fax: +40 256 204886
E-mail: [email protected]
Internet: www.primariatm.ro
Call-Center: telefon 969, luni-vineri între orele 08-22

Comunicat de presă
19.05.2020


Referitor la obiectivul de investiții "Reabilitare Podul Mihai Viteazu Timișoara, jud. Timiș”, Contract de prestări servicii nr. 124/09.08.2017 încheiat cu SC POD - PROIECT SRL precizam urmatoarele:

Incepand cu data de 19.05.2020 se instituie urmatoarele măsuri pe acest pod:

  • Introducerea restricțiilor de tonaj, care va limita la 13 tone maxim greutatea sarcinii pe osie a autovehiculelor care circulă pe pod.

  • Introducerea restricțiilor de viteză, care va limita la 30 km/h viteza de circulație a autovehiculelor care circulă pe pod.

  • Introducerea restricțiilor privind numărul autovehiculelor grele (autobuze, troleibuze, autocamioane) astfel încat pe pod să nu circule mai mult de un singur autovehicul greu.

Aceste restrictii au fost luate in baza expertizei tehnice din care rezulta ca Podul Mihai Viteazu se degradeaza pe zi ce trece, astfel incat aceste degradări sa nu se accentueze si, astfel, sa fim nevoiti sa interzicem total circulatia pe acest pod, fapt care ar constitui o catasrofa petru traficul din Municipiul Timișoara.

Precizam faptul ca aceasta investitie a fost demarata înca din anul 2015, fapt pentru care nici in ziua de azi nu am primit niciun aviz de la Direcția Județeană pentru Cultură Timiș, după mai multe discutii/întâlniri dintre proiectanți, reprezentanții direcției si ai Primăriei Municipiului Timișoara. Mai mult decat atat, in data de 24.04.2020, am primit repingerea acestui proiect de către Direcția Județeană pentru Cultură Timiș.

Precizam faptul ca dupa 3 ani de discutii, Direcția Județeană pentru Cultură Timiș a propus reabilitarea podului cu sistem de 4 benzi si trotuar de 1 metru, lucru ce nu poate fi acceptat de Direcția Generală Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități, deoarece în tema de proiectare se specifica clar ca extinderea podului se face la 4 benzi, trotuare, piste de biciclete (nu asa cum se sustine de catre Direcția Județeană pentru Cultură Timiș ca s-a solicitat extinderea la 6 benzi de circulație).

Mai mult decat atat, s-a solicitat un studiu pluridisciplinar, studiu care potrivit proiectantului general, reprezintă o documentație vastă care urmăreste respectarea principiilor adoptate de Carta de la Copenhaga 2002: principiul echilibrului teritorial, integrarea potențialului local în strategiile pentru  dezvoltare urbană; adoptarea perspectivelor durabile pe termen lung; coordonarea strategiilor de dezvoltare urbană și sprijinirea parteneriatelor între sectorul public și privat.

Având in vedere cele de mai sus, este lesne de înțeles de ce niciun proiectant nu mai vrea sa lucreze cu instituția noastra pentru proiectele care se afla în zona de monumente (spre exemplu obiectivul Realizare strada de legatura dintre Popa Șapca si Calea Aradului, s-a repetat procedura de achizitie de 5 ori, fără a avea vreo ofertă).

Din aceste considerente, precizam ca, am formulat și depus plângere prealabilă la Ministerul Culturii și la Direcția Județeană pentru Cultură Timiș, în data de 18.05.2020, urmând a ne adresa instantelor de judecata, și, mai mult decat atat, astazi, vom demara procedura de sesizare a organelor de cercerare penala pentru abuz în serviciu și pentru punerea în pericol a cetățenilor care circulă prin Municipiul Timisoara, direcția noastră neputand lua masurilor de reabilitare si consolidare a podului.

Toate documentele, corepondenta, sunt publice pe site-ul institutiei noastre.
 

DIRECȚIA GENERALĂ D.P.P.R.U.
CULIȚĂ CHIȘ