Structurile din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara vor avea un program special de lucru cu publicul în perioada sărbătorilor de iarnă, cu asigurarea serviciilor de strictă necesitate pentru cetățeni.
Programul adaptat va permite și finalizarea activităților administrative obligatorii la încheierea anului calendaristic.
În perioada 21 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024, Direcția de Evidență a Persoanelor va funcționa după următorul program:
Acte de identitate / vize de flotant
Primiri cereri – program normal, conform programărilor online
Eliberări acte de identitate – program normal
Înregistrări naşteri
Primiri acte – program normal, conform programărilor online
Eliberări certificate – program normal
Înregistrări căsătorii – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată. Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2024 este 18 ianuarie 2024, iar actele se vor depune din data de 8 ianuarie 2024, cu programare online.
Înregistrări decese
21, 22 decembrie 2023 – program normal;
23 decembrie 2023 – 10:00 – 12:00;
24, 25 decembrie 2023 –––––
26 decembrie 2023 – 9:00 – 12:00;
27 – 29 decembrie 2023 – program normal;
30 decembrie 2023 – 10:00 – 12:00
31 decembrie 2023 –––––
1 ianuarie 2024 –––––
2 ianuarie 2024- 9:00 – 12:00
3 – 5 ianuarie 2024 – program normal
Eliberări certificate de stare civilă la cerere (duplicate) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată
Transcrieri certificate de naştere / căsătorie / deces emise de autorităţile din străinătate, Înregistrări naşteri tardive, Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate – aceste servicii nu sunt disponibile în perioada menționată;
Înregistrări divorţuri pe cale administrativă (primiri cereri etapa I) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată
Înregistrări divorţuri pe cale administrativă (primiri declaraţii etapa a II-a – la termenul de 30 de zile)
22, 29 decembrie 2023, 5 ianuarie 2024 – 8:30 – 9:30.
Zilele de 25, 26 decembrie 2023, respectiv 1, 2 ianuarie 2024 sunt zile libere.
Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcţionare, începând cu data de 8 ianuarie 2024.
Având în vedere zilele libere din perioada 30 noiembrie – 2 decembrie 2023, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona doar Biroul înregistrări decese, după următorul program de lucru:
joi, 30 noiembrie 2023: 9:00 – 12:00
vineri, 1 decembrie 2023: —-
sâmbătă, 2 decembrie 2023: 9:00 – 12:00
Nr. 146268 / 23.11.2023
Având în vedere zilele libere din perioada 14 – 15 august 2023, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona doar Biroul înregistrări decese, după următorul program de lucru:
luni, 14 august 2023 9:00 – 12:00
marți, 15 august 2023 9:00 – 12:00
Nr. 146233 / 02.08.2023
Având în vedere zilele libere din perioada 1 – 5 iunie 2023, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona doar Biroul înregistrări decese, după următorul program de lucru:
joi, 1 iunie 2023 —-
vineri, 2 iunie 2023 9:00 – 12:00
sâmbătă, 3 iunie 2023 9:00 – 12:00
duminică, 4 iunie 2023 —-
luni, 5 iunie 2023 9:00 – 12:00
Nr. 146131 / 25.05.2023
Conform Dispoziţiei nr. 3382622 / 19.05.2023, a Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor din cadrul M.A.I. termenul legal de eliberare a unui act de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful S.P.C.L.E.P., în situația în care sunt necesare verificări suplimentare.
Începând cu data de 22.05.2023 termenul de eliberare, în cazurile în care nu sunt necesare verificări suplimentare, este:
– carte de identitate – minim 20 de zile calendaristice*
– carte de identitate provizorie – 5 zile lucrătoare*
– viza de reședință (flotant) – 5 zile lucrătoare*
ATENȚIE *nu se iau în calcul ziua depunerii și zilele nelucrătoare / sărbători legale
Vă rugăm să verificaţi stadiul cererii dvs. pe pagina de internet www.primariatm.ro/evpers
IMPORTANT
Prin excepție, cetățeanul care nu deține act de identitate valabil poate solicita, până la eliberarea noii cărți de identitate, un act de identitate provizoriu valabil 45 de zile doar pe teritoriul României. Va fi necesară achitarea taxei de 1 leu și prezentarea a 2 poze tip buletin (3/4 cu bandă albă de 7mm)
Având în vedere că ziua de 1 mai este zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează, luni 1 mai 2023, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona doar Biroul înregistrări decese, în intervalul orar 9:00 – 12:00.
Nr. 146121 / 27.04.2023
Având în vedere zilele libere din perioada 14 – 17 aprilie 2023, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona doar Biroul înregistrări decese, după următorul program de lucru:
vineri, 14 aprilie 2023 —-
sâmbătă, 15 aprilie 2023 9:00 – 12:00
duminică, 16 aprilie 2023 —-
luni, 17 aprilie 2023 9:00 – 12:00
Nr. 146182 / 03.04.2023
Având în vedere zilele libere din perioada 23 – 24 ianuarie 2023, în perioada menţionată, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona doar Biroul înregistrări decese, după următorul program de lucru:
23 ianuarie 2023 09:00 – 12:00
24 ianuarie 2023 09:00 – 12:00
Nr. 146038/20.01.2023
În perioada sărbătorilor de iarnă, Primăria Municipiului Timişoara suspendă anumite servicii cu publicul pentru a putea desfășura, în cadrul departamentelor de specialitate, activităţi specifice de final de an: arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice, inventarieri etc.
Ca urmare, programul cu publicul va fi modificat după cum urmează:
Primiri cereri acte de identitate/vize de flotant, conform programărilor online/telefonice
22 decembrie 2022 8:30 – 18:30
23 decembrie 2022 8:30 – 14:00
27-30 decembrie 2022 8:30 – 16:30
3-5 ianuarie 2023 8:30 – 16:30
6 ianuarie 2022 8:30– 13:00
Eliberări acte de identitate
22 decembrie 2022 8:30 – 16:30
23 decembrie 2022 8:30 – 13:00
27-30 decembrie 2022 8:30 – 16:30
3-5 ianuarie 2023 8:30 – 16:30
6 ianuarie 2023 8:30 – 13:00
Înregistrări naşteri
22 decembrie 2022 – 6 ianuarie 2023
Înregistrări căsătorii
22 – 30 decembrie 2022 –––––
Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2023 este 19 ianuarie, iar actele se vor depune în data de 9 ianuarie, cu programare online
Program de lucru normal pentru depunerea documentelor în data de 9 ianuarie 2023
3 – 6 ianuarie 2023 –––––
Înregistrări divorţuri pe cale administrativă – primiri cereri etapa I
22 – 30 decembrie 2022 –––––
3 – 6 ianuarie 2023 –––––
Înregistrări divorţuri pe cale administrativă – primiri declaraţii etapa a II-a (la termenul de 30 de zile)
22 – 30 decembrie 2022 –––––
3 – 6 ianuarie 2023 –––––
Înregistrări decese
22 decembrie 2022 8:30 – 16:30
23 decembrie 2022 8:30 – 14:00
24 decembrie 2022 10:00 – 12:00
25 decembrie 2022 –––––
26 decembrie 2022 10:00 – 12:00
27 – 29 decembrie 2022 8:30 – 16:30
30 decembrie 2022 8:30 – 14:00
31 decembrie 2022 10:00 – 12:00
1 ianuarie 2023 –––––
2 ianuarie 2023 9:00 – 12:00
3 – 5 ianuarie 2023 8:30 – 16:30
6 ianuarie 2023 8:30 – 14:00
Eliberări certificate de stare civilă la cerere
22 decembrie 2022 – 6 ianuarie 2023 –––––
Transcrieri certificate de naştere/căsătorie/deces emise de autorităţile din străinătate
Înregistrări naşteri tardive, schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate
22 decembrie 2022 – 6 ianuarie 2023 –––––
Nr. 146171/24.11.2022
Comunicat Nr. 146137/10.08.2022
Comunicat Nr. 146104/09.06.2022
Comunicat Nr. 146099/31.05.2022
Având în vedere zilele libere din perioada 22 – 25 aprilie 2022, stabilite prin art. 139 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, în perioada menţionată, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona doar Biroul ÎNREGISTRĂRI DECESE, după următorul program de lucru:
22 aprilie 2022 –––––
23 aprilie 2022 9:00 – 12:00
24 aprilie 2022 –––––
25 aprilie 2022 9:00 – 12:00
Nr. 146081/18.04.2022
Începând cu data de 9.03.2022, odată cu încetarea stării de alertă accesul în sediul instituției noastre nu va mai fi condiționat de prezentarea certificatului verde sau a unui test negativ pentru pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2. De asemenea, nici purtarea măștii de protecție nu mai este obligatorie.
Cu toate acestea, pentru siguranța tuturor, recomandăm purtarea măștii de protecție în incinta sediului nostru, mai ales atunci când în interior se află mai multe persoane simultan.
Totodată, precizăm că pentru a preveni aglomerația în sediul nostru, toate cererile se vor depune în continuare pe bază de programare online, pe pagina de internet evpers.primariatm.ro, iar cererile pentru eliberarea actelor de identitate se vor depune pe bază de programare online, sau telefonică la numărul de telefon 0751999888 sau 0747777666. Totodată, recomandăm plata online (cu card bancar) a taxelor aferente, fără a fi necesară autentificarea în sistem. Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați www.primariatm.ro/taxe-evpers
Pentru înregistrarea deceselor menținem posibilitatea transmiterii documentelor pe adresa de e-mail [email protected] sau pe Whatsapp la numărul de telefon 0754050205, fiind astfel redus timpul petrecut la sediul nostru la cel mult un minut, necesar pentru predarea documentelor în original, semnarea registrelor și ridicarea certificatului de deces și a adeverinței de înhumare. Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați www.primariatm.ro/decese.
Documentele eliberate de autoritățile și insituțiile publice (inclusiv actele de identitate) care au expirat în perioada 1.03.2020 – 8.03.2022 își mențin valabilitatea pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, respectiv până la data de 06.06.2022 inclusiv, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) din Legea nr. 55/2020. Documentele care expiră începând cu data de 9.03.2022 nu mai beneficiază de prevederile legale citate, astfel că nu își mențin valabilitatea.
Nr. 146053/09.03.2022
Pentru oficierea căsătoriilor luni, 14 feb. 2022 declaraţiile de căsătorie se pot depune marţi, 1 feb. 2022 şi miercuri 2 feb. 2022, în intervalul orar 8:30 – 13:00.
Declaraţiile de căsătorie se depun numai cu programare online pe pagina de internet www.primariatm.ro/casatorii, după cum urmează:
– pentru depunerea actelor marţi, 01.02.2022 se va selecta ca dată a căsătoriei 10.02.2022
– pentru depunerea actelor miercuri, 02.02.2022 se va selecta ca dată a căsătoriei 11.02.2022
Certificatul medical prenupţial are valabilitate 14 zile şi trebuie să fie valabil la data încheierii căsătoriei. Astfel, certificatul medical prenupţial va fi eliberat cel târziu cu data de 1 februarie 2022.
Pentru informaţii vă rugăm să ne contactaţi pe adresa de e-mail [email protected] sau la nr. de telefon 0256225182 / 0751063506.
Nr. 146043/28.01.2022
Comunicat Nr. 146038/20.01.2022
În conformitate cu prevederile H.G. nr. 1130/22.10.2021 vă informăm că începând cu data de 25.10.2021 accesul în incinta Direcției de Evidență a Persoanelor este permis după cum urmează:
Certificatul verde, prin care se face dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2, a trecerii prin boală sau testării, poate fi descărcat accesând acest link: https://certificat-covid.gov.ro/login
Programările online / telefonice sunt valabile numai dacă persoanele programate îndeplinesc condițiile menționate mai sus.
Având în vedere că din data de 25 octombrie 2021 prin H.G. nr. 1130/22.10.2021 au fost stabilite noi restricții privind accesul publicului în instituțiile publice, dar și excepții care sunt incidente activității instituției noastre, pentru respectarea prevederilor mai sus menționate, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condițiile prevăzute la art. (4) și (7) din actul normativ citat[1], vor fi asigurate următoarele activități:
Oficierea căsătoriilor se va face în prezența a cel mult 6 persoane, număr care cuprinde soțul, soția, precum și invitații acestora (cel mult 4 persoane) și trebuie să îndeplinească cerințele prevăzute de H.G. nr. 1090/2021 pentru accesul în interiorul instituției.
[1] persoanele nevaccinate / nu fac dovada trecerii prin boală / nu prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR / test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2
C O M U N I C A T privind programul de lucru cu publicul în perioada 20 decembrie 2021 – 7 ianuarie 2022
Primiri cereri acte de identitate / vize de flotant, conform programărilor online / telefonice
20 – 23 decembrie 2021 8:30 – 18:30
24 decembrie 2021 8:30 – 12:00
27 – 30 decembrie 2021 8:30 – 18:30
31 decembrie 2021 8:30 – 12:00
3 – 6 ianuarie 2022 8:30 – 18:30
7 ianuarie 2022 8:30 – 12:00
Eliberări acte de identitate
20 – 23 decembrie 2021 8:30 – 16:30
24 decembrie 2021 8:30 – 12:00
27 – 30 decembrie 2021 8:30 – 16:30
31 decembrie 2021 8:30 – 12:00
3 – 6 ianuarie 2022 8:30 – 16:30
7 ianuarie 2022 8:30 – 12:00
Înregistrări naşteri
Primiri acte
20, 22 decembrie 2021 8:30 – 13:00
21, 23 decembrie 2021 10:00 – 16:30
24 decembrie 2021 8:30 – 11:00
27, 29 decembrie 2021 8:30 – 13:00
28, 30 decembrie 2021 10:00 – 16:30
31 decembrie 2021 8:30 – 11:00
3, 5 ianuarie 2022 8:30 – 13:00
4, 6 ianuarie 2022 10:00 – 16:30
7 ianuarie 2022 8:30 – 11:00
Eliberări certificate de naștere (nou-născuți)
20, 22 decembrie 2021 14:00 – 16:00
21, 23 decembrie 2021 8:30 – 10:00
24 decembrie 2021 11:00 – 12:00
27, 29 decembrie 2021 14:00 – 16:00
28, 30 decembrie 2021 8:30 – 10:00
31 decembrie 2021 11:00 – 12:00
3, 5 ianuarie 2022 14:00 – 16:00
4, 6 ianuarie 2022 8:30 – 10:00
7 ianuarie 2022 11:00 – 12:00
Înregistrări căsătorii
20 – 31 decembrie 2021 –––––
Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2022 este 13 ianuarie 2022, iar actele se vor depune în data de 4 ianuarie 2022, cu programare online în intervalul orar 8:30 – 13:00
5 – 6 ianuarie 2022 8:30 – 13:00
7 ianuarie 2022 –––––
Înregistrări divorţuri pe cale administrativă – primiri cereri etapa -I-
20 decembrie 2021 9:00 – 13:00
21 decembrie 2021 9:00 – 16:30
22 – 31 decembrie 2021 –––––
3 – 7 ianuarie 2022 –––––
Înregistrări divorţuri pe cale administrativă
– primiri declaraţii etapa a -II-a (la termenul de 30 de zile)
23, 24 decembrie 2021 8:30 – 11:00
Înregistrări decese
20 – 23 decembrie 2021 8:30 – 16:30
24 decembrie 2021 8:30 – 12:00
25 decembrie 2021 –––––
26 decembrie 2021 9:00 – 12:00
27 – 30 decembrie 2021 8:30 – 16:30
31 decembrie 2021 8:30 – 12:00
1 ianuarie 2022 –––––
2 ianuarie 2022 9:00 – 12:00
3 – 6 ianuarie 2022 8:30 – 16:30
7 ianuarie 2022 8:30 – 12:00
Eliberări certificate de stare civilă la cerere
20 decembrie 2021 8:30 – 13:00
21 decembrie 2021 14:00 – 16:30
22 – 31 decembrie 2021 –––––
3 – 6 ianuarie 2022 8:30 – 13:00
7 ianuarie 2022 8:30 – 12:00
Transcrieri certificate de naştere / căsătorie / deces emise de autorităţile din străinătate
Înregistrări naşteri tardive
Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate
20 decembrie 2021 8:30 – 13:00
21 decembrie 2021 14:00 – 16:30
22 – 31 decembrie 2021 –––––
3 – 7 ianuarie 2022 –––––
Sâmbătă, 4 decembrie 2021, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor va funcţiona, după următorul program de lucru cu publicul:
– înregistrări nașteri 8:30 – 13:00
– oficieri căsătorii – conform programărilor stabilite la depunerea actelor
– înregistrări decese 8:30 – 13:00
Certificatele medicale constatatoare și documentele necesare înregistrării decesului, prevăzute de legislația în domeniul stării civile pot fi transmise în format electronic .pdf, pe adresa de e-mail [email protected], sau pe whatsapp la numărul de telefon 0754050205
– eliberări certificate de stare civilă la cerere 8:30 – 13:00
– depuneri cereri pt. eliberarea actelor de identitate / pt. viza de flotant, conform programărilor online efectuate pentru data de 29 noiembrie 2021 și reprogramate conform tabelelor anexate in următoarele linkuri:
– eliberări actele de identitate 8:30 – 13:00