Perioada pentru depunerea solicitărilor privind acordarea de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde la nivelul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara
În perioada 2-16 noiembrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara demarează acțiunea de preluare a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, în conformitate cu O.U.G. nr. 115/2020 pivind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiază de mese calde pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora;
Valoarea nominală a unui tichet social pe suport electronic pentru masă caldă pentru destinatarii finali în cadrul S.N.S.P.V.P.A. este de 180 de lei/lună. Valoarea tichetului social pe suport electronic pentru masă caldă poate fi actualizata anual prin hotărâre a Guvernului adoptată cu cel puţin 90 de zile înainte de încheierea anului calendaristic pentru anul calendaristic următor.
Beneficiază de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde:
- persoanele care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, în vârstă de 75 de ani împliniţi sau peste această vârstă;
- să aibă vârsta de 75 de ani împliniți sau peste această vârstă;
- să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Timisoara;
- să aibă venituri mai mici sau egale cu nivelul indemnizației sociale pentru pensionari;
- să nu beneficieze de mese calde acordate conform Legii 208/1997 privind cantinele de ajutor social, coroborată cu HCL 962/2008 pentru aprobarea unor măsuri privind ducerea la îndeplinire a prevederilor Legii 208/1997, completată cu HCL 145/2011.
- persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate şi familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale.
- persoanele/familiile fără adăpost:
- trăiesc în stradă, locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuți, se află în incapacitate de a susține o locuință în regim de închiriere ori sunt în risc de evacuare
- se află în evidența DAS Municipiului Timisoara ca beneficiare de servicii sociale
- să nu fie beneficiari ai Legii 208/1997 privind cantinele de ajutor social, coroborată cu HCL 962/2008 pentru aprobarea unor măsuri privind ducerea la îndeplinire a prevederilor Legii 208/1997, completată cu HCL 145/2011
- persoanele/familiile care au fost evacuate:
- să facă dovada că au fost evacuate
- să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Timisoara;
- să nu fie beneficiari ai Legii 208/1997 privind cantinele de ajutor social, coroborată cu HCL 962/2008 pentru aprobarea unor măsuri privind ducerea la îndeplinire a prevederilor Legii 208/1997, completată cu HCL 145/2011
- familiile cu copii care nu au un domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale:
- familii care nu au un domiciliu stabil (posedă cărţi de identitate provizorii, eliberate de Mun. Timisoara);
- să locuiască fără forme legale în Mun. Timisoara, în locuinţe improprii sau aşezări informale;
- să nu fie beneficiari ai Legii 208/1997 privind cantinele de ajutor social, coroborată cu HCL 962/2008 pentru aprobarea unor măsuri privind ducerea la îndeplinire a prevederilor Legii 208/1997, completată cu HCL 145/2011
Identificarea beneficiarilor se poate realiza prin următoarele modalități:
- Pentru beneficiarii prevăzuți la punctul (1) – persoanele care au venituri la nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, în vârstă de 75 de ani împliniţi sau peste această vârstă:
– Baza de date transmisă lunar de către Casa Județeană de Pensii Timis;
Acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru mase calde se realizează pe baza cererii scrise a persoanei beneficiare/reprezentantului legal al acesteia, conform modelului prevăzut la Anexa 1.
II. Pentru beneficiarii prevăzuți la punctul (2) – persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate şi familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale:
- Baza de date a DAS Municipiului Timisoara cu persoanele care beneficiază de servicii sociale acordate de către DAS Timisoara;
- Baza de date DAS Municipiului Timisoara cu persoanele care locuiesc în așezări informale pe raza Municipiului Timisoara;
- Baza de date DAS Municipiului Timisoara cu familiile monoparentale care nu au domiciliu stabil în Municipiului Timisoara;
- Sesizări ale societăţii civile, ONG şi mass-media locală;
- Sesizare din partea unei ale instituții publice sau private;
- Semnalarea/sesizarea scrisă sau telefonică din partea oricărei alte persoane care intră în contact cu un astfel de caz;
- Identificarea persoanelor care se încadrează în această categorie prin intermediul tuturor angajaţilor DAS Timisoara care sunt implicați în activitatea de asistentă socială, specifică instituţiei,
- Cerere adresată instituției noastre de către persoana/persoanele care se încadrează încategoriile eligibile, în situația în care nu se regăsește/regăsesc în niciuna din bazele de date ale DAS Timisoara (poate fi o persoană evacuată de care nu avem cunoștință, familie monoparentală care nu este luată în evidența noastră, persoană fără adăpost care nu beneficiază de serviciile DAS Timisoara, etc.) însoțită de documente justificative, conform modelului prevăzut la Anexa 1;
- Pentru toate aceste persoane, identificarea se realizează în baza anchetei sociale care se actualizează de regulă din 6 în 6 luni, sau de câte ori este nevoie, la sesizarea sau autosesizarea DAS Municipiului Timisoara;
- În vederea respectării condițiilor de acordare a tichetelor pe suport electronic pentru mese calde, fiecare persoană, la momentul luării în evidență, va completa o declarație pe propria răspundere, conform modelului prevăzut la Anexa 2, privind îndeplinirea condițiilor de eligibilitate (persoane/familii fără adăpost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate şi familiile cu copii care nu au domiciliu stabil, mai ales cele monoparentale) obligându-se să aducă de urgență la cunoștința DAS Timisoara orice modificare survenită.
Solicitarile se depun in perioada 2-16 noiembrie 2020 în intervalul orar 8-16 la adresa :
- B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului Beneficii Sociale
Cererea poate fi transmisă și electronic la următoarea adresa de e-mail a instituției: [email protected] și poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei Municipului Timișoara, urmand ca dosarul cu actele doveditoare sa fie depus la adresa mentionata.
Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numărul 0256-220583.
Director general,
Jr. Rodica Surducan