Comercializarea mărțișoarelor și altor obiecte de 1 Martie va avea loc la Timișoara în condiții speciale
Primăria Municipiului Timișoara anunță că, începând cu data de 22 februarie 2021, comercianții de mărțișoare, artiștii și alți vânzători de produse specifice de 1 Martie pot depune cererile pentru emiterea avizului de comerț stradal. Comercializarea mărțișoarelor se va face în acest an între 27 februarie și 2 martie. Pentru a veni în sprijinul artiștilor, artizanilor și vânzătorilor locali în această perioadă dificilă, Primăria Timișoara a decis să le ofere acestora posibilitatea de a comercializa produse specifice de 1 Martie, în condiții de siguranță.
Cererile se vor înregistra la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, ghișeele 8 și 9, în zilele de 22.02 și 23.02.2021, în intervalul orar 8-18, actele necesare fiind:
–Cerere tip ce poate fi obținută online de la ghișeul 8 sau 9, camera 12, sau online, pe portalul www.primariatm.ro, atașată acestui anunț.
–Copie buletin de identitate, carte de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare).
Taxele vor fi următoarele: taxa de autorizare de 69 de lei, taxa de imprimat – 6 lei și taxa de ocupare a domeniului public – 0,10 lei/mp/zi. Toate aceste taxe se vor achita anticipat pentru toată perioada aprobată la casieria camerei 12.
Pentru a respecta reglementările naționale în privința combaterii pandemiei, în acest an comercializarea mărțișoarelor se va desfășura în mod diferit față de alți ani.
Astfel, au fost aprobate următoarele locații, fiecare amplasament de 2 mp urmând să fie marcat special de către reprezentanții Primăriei Timișoara pentru a respecta distanțarea impusă de prevederile naționale în privința combaterii pandemiei:
Numărul total de amplasamente este de 305.
Pentru locațiile din Piața Victoriei și Piața Libertății, solicitanții au obligația de a prezenta un document doveditor privind statutul de artist, memoriu privind modalitatea de producere a mărțișoarelor, o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip șevalet.
Pentru o bună organizare
-Operatorii economici au obligația de a deține la locul de vânzare Avizul pentru desfășurarea comerțului stradal, eliberat de Biroul Autorizare Activități Comerciale și Gestiune Spații Publicitare, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menționate în aviz. Încălcarea prevederilor legislației în vigoare atrage sancționarea contravențională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenții constatatori, precum și retragerea avizului de către emitent.
-Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea Avizului eliberat de autoritatea locală a municipiului Timișoara.
-Cedarea dreptului de folosință a amplasamentului ocupat în zonele menționate de către deținătorul avizului altei persoane, duce la retragerea Avizului și la sancționarea contravențională a faptei.
– Comercianții trebuie să respecte toate celelalte prevederi legale, naționale și locale, în domeniul combaterii pandemiei.
Direcția Comunicare-Relaționare