“Anul 2021 trebuie să fie anul curățeniei în Timișoara. În primărie am început curățenia în finanțele instituției, însă eforturile noastre se concentrează și pe curățenia din oraș. Una dintre cele mai mari probleme ale orașului o reprezintă rampele clandestine de gunoi. Pe lângă faptul că sunt un pericol pentru timișoreni, ele costă orașul milioane de lei pe an”, a declarat primarul Timișoarei.
Primăria a demarat operațiunea de curățenie în cartierul Kuncz în 8 martie, iar până în 13 aprilie au fost ridicate peste 616 tone de gunoaie din rampele clandestine. În ultimele 7 zile au mai fost ridicate 85 tone, deșeuri abandonate pe domeniul public din cartierul Kuncz, zona Bisericii Ortodoxe / str. Zefirului. Rampe clandestine au mai fost identificate și eliminate și în zona Ovidiu Balea, de unde s-au ridicat aproape 90 de tone de deșeuri, de pe strada Taborului – 22 de tone și de pe str. Nouă – 25 de tone. Astfel, în mai puțin de o lună și jumătate, au fost ridicate din Timișoara peste 830 de tone de gunoaie depozitate în rampe clandestine, operațiunile costând peste 300.000 de lei din banii timișorenilor.
“Am cerut Poliției Locale să intensifice controalele pentru prinderea și sancționarea cu amenda maximă permisă de lege a celor care aruncă aceste deșeuri în locuri neamenajate. În perioada următoare se vor desfășura controale și împreună cu inspectorii Gărzii de Mediu”, a explicat Dominic Fritz. Vor fi folosite și camere de supraveghere.
Au fost înființate și echipe mixte de control, formate din inspectori de la Direcția de Mediu și Disciplina în construcții, care vor verifica șantierele din oraș și modul în care elimină deșeurile din construcții, pentru că astfel de cantități de sute de tone nu pot proveni doar din amenajări interioare. În Timișoara sunt în jur de 1500 de șantiere pe an, iar acestea vor fi mult mai atent controlate. În urma verificărilor în șantiere, făcute de cei de la Direcția de Mediu în acest an, au fost aplicate 8 amenzi în valoare totală de 18.500 lei pentru gestionarea defectuoasă a deșeurilor din construcții. Alte zeci firme care lucrează în șantiere au fost somate să respecte regulile și, dacă nu se vor conforma, vor fi amendate.
De asemenea, se află în pregătire și un proiect de HCL prin care va fi condiționată eliberarea certificatului de atestare a edificării construcției, care se eliberează la finalul unui șantier, de dovezile că deșeurile au fost ridicate de un operator autorizat.
Pentru timișorenii care fac diverse amenajări în apartamente, în Timișoara funcționează 4 puncte de colectare a deșeurilor – puse la dispozție de primărie și Retim – unde pot fi duse gratuit: deșeuri vegetale: 3 mc/persoană /lună; deșeuri voluminoase de uz casnic: 5 mc/ persoană/lună; deșeuri rezultate din construcții și demolări: 1 mc/persoană/lună. Adresele punctelor de colectare: Calea Torontalului nr. 94, Calea Moșniței nr. 2-4, str. A Imbroane nr. 70, Calea Chișodei, str. Mile Cărpenișan nr 3. Una dintre plângerile primite de la timișoreni este că la aceste centre nu se primesc toate deșeurile rezultate din amenajări interioare. Primăria va extinde contractul cu Retim și vor fi regândite aceste centre. “Îi rog pe timișorenii care fac amenajări interioare să ducă deșeurile la cele patru puncte de colectare și să nu mai apeleze la persoane care își fac reclamă pe site-urile de anunțuri, pentru că ajung să fie abandonate apoi pe domeniul public”, a mai spus primarul.
Direcția Comunicare-Relaționare