Primăria Timișoara va organiza un concurs internațional de soluții pentru amenajarea Pieței Victoria
Primăria Municipiului Timișoara va lansa un concurs internațional de soluții arhitecturale pentru amenajarea Pieței Victoria. În acest sens, municipalitatea timișoreană a transmis către SEAP caietul de sarcini pentru achiziționarea serviciilor de consultanță pentru organizarea concursului de soluții în vederea realizării obiectivului de investiții „Amenajare și modernizare Piața Operei și străzi zona Cetate”.
Câștigătorul contractului va elabora întreaga documentație pentru concurs, incluzând aici regulamentul și calendarul, analizarea și evaluarea costurilor de proiectare, elaborarea temei de concurs, asigurarea promovării naționale și internaționale a concursului, realizarea și gestionarea site-ului oficial al concursului, sprijinirea cu asistența tehnică a concurenților, organizarea și funcționarea secretariatului de concurs, asigurarea tuturor costurilor legate de jurizarea concursului.
„Dorința noastră este să găsim cea mai bună soluție pentru amenajarea Pieței Victoria, cu respect pentru memoria locului, iar acest lucru îl putem face doar prin organizarea unui concurs profesionist de soluții, care să atragă o participare internațională. Ne dorim să transformăm această zonă încărcată de istorie și de emoție pentru timișoreni, într-un spațiu deschis, primitor, eficient și accesibil pentru toți”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Actualul aspect al Pieței Victoria datează din anii ‘80, când a fost scoasă și linia de tramvai care traversa centrul Timișoarei. Zona vizată este constituită din Piața Victoriei și străzile adiacente care fac legătura cu alte puncte importante din zona centrală și care o integrează în țesutul urban existent.
În momentul actual, în condiţiile deteriorărilor avansate suferite de monumentele istorice aflate în zona centrală a municipiului, calitatea urbană a zonei Piața Victoria este în scădere, prezentând disfuncţionalităţi, ceea ce poate conduce în timp la o scădere a potenţialului turistic şi economic al zonei centrale a Municipiului Timişoara. Zona nu este suficient promovată din punct de vedere turistic, neexistând un sistem de semnalizare şi orientare turistică adecvat.
Valoarea estimată a serviciilor de consultanță este de 267.666,00 lei, fără TVA, iar termenul de deschidere a ofertelor este 1 februarie 2022.
Serviciul Comunicare