Timișorenii au, de astăzi, servicii de o calitate mai bună la noul sediu al Direcției Fiscale
Începând de astăzi, 20 iunie 2022, Primăria Timișoara pune la dispoziția timișorenilor un sediu modern, civilizat, pentru a lucra cu cetățenii, un spațiu agreabil care dispune de toate resursele necesare furnizării unor servicii de calitate.
Este o clădire care beneficiază de toate funcțiunile moderne, investiția primăriei în amenajări și dotări fiind de 6,5 milioane de lei. S-au realizat lucrări de: compartimentare a spațiilor de birouri, instalații electrice (iluminat, prize și forță, sistem de detecție la incendiu, sistem de antiefracție, supraveghere video și control acces, inclusiv voce/date), instalații sanitare, instalații de încălzire/climatizare/ventilare. Suprafața construită este de 648 mp, suprafața desfășurată fiind de 1.296 mp.
“Mă bucur că astăzi putem deschide această clădire, care poate să exemplifice cum Direcția Fiscală și Primăria Timișoara vor să lucreze cu publicul. Este aerisit, ghișeele sunt deschise, oferind condiții de secol XXI atât pentru cetățeni, cât și pentru funcționari. Acest nou sediu este un exemplu al interacțiunii pe care ne-o dorim, de azi înainte, între administrație și timișoreni“, a declarat primarul Dominic Fritz.
Începerea activității în acest sediu nou este, totodată, un exemplu de bună practică, locația fiind rezultatul unei colaborări reciproc avantajoase între administrație și mediul de afaceri, din care au de câștigat în primul rând cetățenii orașului.
Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este una dintre structurile specializate ale administrației publice locale, care în permanență s-a străduit să vină în întâmpinarea nevoilor timișorenilor. Iar volumul de lucru este apreciabil, pentru că Direcția fiscală interacționează anual cu 207.000 de persoane fizice și 25.000 de persoane juridice.
Prin eforturile de modernizare ale DFMT, Timișoara este, astăzi, orașul cu cei mai mulți utilizatori ai platformei online: 140.748 de persoane, mai mult de jumătate din totalul de 207.000. Este un prag important, pe calea începută în anul 2001, când Timișoara a fost primul oraș din România care introducea sistemul de plată online a taxelor și impozitelor, situându-se în avangarda reformării structurale a administrației publice românești.
La 1 mai, în acest an, s-au împlinit 15 ani de existență a DFMT, care a parcurs în acest timp un drum lung de la lucrul pe hârtie și o incipientă bază de date spre o digitalizare completă. În prezent, cetățenii pot depune online toate tipurile de documente și pot primi, tot online, răspunsurile, întregul proces fiind digitalizat.
Digitalizarea și simplificarea procedurilor vor continua în administrația municipală și în anii următori. Primăria Timișoara a obținut prima finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni. Este o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției. Proiectul ”Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.
Serviciul Comunicare