COMUNICAT DE PRESĂ
Potrivit art. 8 din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, modificată și completată, autorizația de transport se eliberează de autoritatea de autorizare pe durată nedeterminată și este valabilă cu condiția vizării acesteia la fiecare 5 ani de către aceasta, odată cu verificarea indeplinirii condițiilor care au stat la baza emiterii unei astfel de autorizații.
Art. 9 alin. (1) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, modificată și completată, precizează că autorizația de transport în regim de taxi sau autorizația în regim de închiriere, se eliberează de autoritatea de autorizare de pe raza administrativ-teritorială în care transportatorul își are sediul sau domiciliul, după caz, pe baza unei documentații care trebuie să conțină următoarele:
1.certificatele de cazier judiciar ale conducătorilor auto şi, după caz, ale managerului de transport în regim de taxi şi închiriere, din care să rezulte că aceştia nu au fost condamnaţi pentru:
– infracţiuni contra siguranţei pe drumurile publice;
– infracţiuni privind traficul şi consumul de droguri;
– infracţiuni contra vieţii, sănătăţiişiintegrităţii corporale;
– infracţiuni privind traficul şi exploatarea persoanelor vulnerabile;
– infracţiuni contra libertăţiişiintegrităţii sexuale;
– infracţiuni contra patrimoniului;
2. avizele medicale şi psihologice ale conducătorilor auto şi, după caz, avizele medicale şi psihologice ale managerului de transport în regim de taxi şi închiriere, obţinute conform normelor aprobate prin ordin al ministrului transporturilor (cabinete agreate de Ministerul Transporturilor);În cazul transportatorului autorizat, persoană fizică avizele medicale și psihologice(cabinete agreate de Ministerul Transporturilor) este cel emis pentru conducătorul auto, care va fi și persoană desemnată;
3. cazierul fiscal al transportatorului – dacă acesta este operator economic;
Având în vedere cele mai sus prezentate, Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, solicită tuturor transportatorilor autorizația căror autorizații de transport trebuiesc vizate la data de 31.03.2023, să depună documentația mai sus menționată (completă)în perioada 09.01.2023 -24.02.2023 la Serviciul Informare și Consiliere Cetățeni (cam. 12) din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara în vederea vizării acestora conform Legii nr. 38/2003 pricind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, modificată și completată, conform programării pe zile atașate.
Fiecare document depus în copie va fi însoțit de originalul acestuia, pentru verificarea autenticității.
Eliberarea autorizației de transport este condiționată de achitarea taxei conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul Timișoara.
În cazul în care transportatorii autorizați nu vor depune documentele solicitate în termenul de mai sus, autorizația de transport se va retrage și are drept consecință pierderea calității de transportator autorizat, anularea contractului de atribuire în gestiune a serviciului de transport, precum și retragerea tuturor autorizațiilor taxi.
Vă mulţumim!
DIRECTOR
MIHAI FLORESCU