Termenul limita de înscriere pe platformă este 28 februarie
Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința tuturor comercianților/ companiilor din domeniul HoReCa precum și a producătorilor /importatorilor de băuturi, implementarea a Sistemului de Garanție – Returnare (SGR) pentru ambalaje de băuturi începând cu data de 30 noiembrie 2023. Sistemul va fi implementat de către Guvernul României în conformitate cu prevederile HG 1074/2001.
SGR reprezintă un sistem prin care cetățenii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul din punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal și chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.
Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l, inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific.
Platforma de înregistrare a producătorilor/importatorilor și comercianților în SGR este activă în acest moment, iar înregistrarea se realizează separat pentru fiecare dintre cele două categorii sus menționate.
Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție – returnare se face pe site-ul https://returosgr.ro/ și se încheie pe 28 februarie 2023. Conform prevederilor legale, nerespectarea termenului limită de înscriere în platformă poate fi sancționată de către Garda Națională de Mediu cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 de lei.
Serviciul Comunicare