Timișorenii sunt invitați să se implice activ în viața cetății și să propună proiecte de interes pentru comunitate în cadrul programului de guvernare participativă ”Timișoara decide!”- 2023.
Primăria Timișoara lansează etapa depunerii de proiecte, în cadrul căreia cetățenii sunt invitați să vină cu propuneri fezabile în beneficiul comunității. Apelul de proiecte este deschis persoanelor cu vârsta peste 16 ani care lucrează sau studiază în Timişoara. Înscrierile de proiecte se pot face în perioada 31 martie -15 mai ora 22.00.
Noutatea ediției din acest an este că din bugetul total de 4,2 milioane lei suma de 1,2 milioane de lei va fi direcționată către Campania dedicată cartierelor (proiect pilot). Este vorba despre patru zone: Fratelia, Ronaț, Polonă și Kuncz, pe care le puteți vizualiza pe această hartă. Se va aloca suma de 300.000 de lei pentru fiecare dintre aceste zone.
Proiectele se depun online, accesând platforma dedicată campaniei, la adresa https://decidem.primariatm.ro/bp.
În perioada următoare, până la închidere procesului de depunere a proiectelor, vor fi organizate mai multe ateliere cu scopul de a identifica prioritățile și de a formula propuneri relevante pentru comunitate. De asemenea, fiecare propunere transmisă va fi evaluată de către membrii comisiei care vor oferi feedback pentru completarea/clarificarea/îmbunătățirea acesteia, astfel încât să crească șansele de a ajunge în etapa de vot. Inițiatorii vor putea aduce completări până la termenul final de depunere a propunerilor de proiecte. Toate proiectele depuse vor trece, apoi, printr-un proces de selecție și analiză tehnică, juridică și financiară, realizat de către Comisia de buget participativ, cu sprijinul aparatului de specialitate al primăriei.
Lista finală a proiectelor care au trecut de etapa de analiză va fi pusă la dispoziția publicului pentru votare, proces care se va desfășura în intervalul 1 iunie – 2 iulie 2023. Proiectele câștigătoare, maxim 15, vor fi desemnate în urma votului timișorenilor. Fiecare persoană poate vota până la maxim 5 proiecte pe care le dorește implementate de către Primăria Timișoara.
Transparenţa procesului decizional se realizează prin intermediul platformei dedicate campaniei unde toţi cei interesaţi pot analiza parcursul propunerilor colectate: Bugetare participativă. Tot aici pot fi accesate detaliile cu privire la regulamentul campaniei, criteriile de eligibilitate și alte informații utile.
Bugetul Participativ presupune consultare cetăţenească şi transferul către cetăţeni a responsabilităţii decizionale pentru o sumă totală de aproximativ 4,2 milioane de lei pentru finanțarea a până la 15 proiecte pe an.
Dacă aveți întrebări care nu se regăsesc pe site sau aveți nevoie de ajutor cu formularea și/sau depunerea unei propuneri online, aveți la dispoziție adresa de email: [email protected], respectiv nr. de telefon 0744 476 782.
Serviciul Comunicare