A fost semnat contractul pentru achiziționarea serviciilor de retrodigitalizare a arhivei, ceea ce înseamnă că Primăria Timișoara începe să-și treacă documentele într-o arhivă electronică.
Pentru protejarea datelor și facilitarea accesului cetățenilor, Primăria Timișoara își va trece arhiva în format digital, în cadrul proiectului cu finanțare europeană: „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii, prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara”.
Aceste servicii presupun retrodigitalizarea (scanarea si indexarea) documentelor existente, realizarea de copii identice și preluarea lor într-o arhivă electronică. Contractul include, de asemenea, licențele de software necesare și formarea personalului din administrația locală. În total, 5.000 de unități arhivistice(bibliorafturi) vor fi retrodigitalizate.
Arhivarea electronică va ușura accesul la documente, va crește transparența instituțională și va reduce costul de stocare, copiere și consultare a documentelor, prevenind de asemenea degradarea fizică a datelor de interes public.
Executantul serviciilor este Iron Mountain SRL. Valoarea totală fără TVA este de 599.192,55 lei, iar durata este de 6 luni.
Contractul face parte dintr-un proiect mai mare de digitalizare a primăriei de 4 milioane de lei, primul din fonduri europene neramburasabile obținut pentru acest domeniu. Proiectul ”Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.
Rezultatele întregului proiect includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).
Serviciul Comunicare