Primăria municipiului Timișoara organizează concurs de recrutare, cu proba scrisă în data de 16 iunie 2023, pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcției publice de conducere vacante de Șef serviciu la Serviciul Amenajare Peisagistică, Biodiversitate și Ape din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului municipiului Timișoara
I. Care sunt posturile scoase la concurs?
Căutăm colegi profesioniști, pasionați și motivați care să contribuie la managementul unor structuri importante pentru municipalitate, prin aplicarea pentru următorul post:
• Șef serviciu la Serviciul Amenajare Peisagistică, Biodiversitate și Ape
Postul este pe durată nedeterminată, cu o durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
II. Care sunt probele concursului ?
1) Selecția dosarelor de înscriere
2) Proba scrisă
3) Interviul
La acestea se adaugă probe suplimentare eliminatorii de testare a competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine sau competențele în domeniul IT.
III. Care este calendarul de desfășurare a concursului de recrutare ?
• Data publicării anunțului de concurs: 16 mai 2023;
• Perioada de depunere a dosarelor de concurs : 16 mai 2023 – 6 iunie 2023 ( 20 de zile de la data afișării anunțului de concurs);
• Data, ora şi locul sau locaţia desfăşurării probelor suplimentare :
-Competențe în domeniul tehnologiei informației IT : 16 iunie 2023 ora 09:00,
-Competențe lingvistice de comunicare în limbi străine (citit, scris, vorbit) : 16 iunie 2023 ora 10:00,
la sediul instituției: Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1;
• Data, ora şi locul sau locația desfășurării probei scrise: 16 iunie 2023, ora 11:00 la sediul instituției : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1.
IV. Cine oferă informații despre concurs?
-consilier Pop Simona, adresa de e-mail [email protected], tel. 0256/408352, sau la sediul instituției, situat in Timisoara, Bd.C.D.Loga nr.1, camera 8.
V. Ce trebuie să conțină dosarul de concurs ?
1) formularul de înscriere;
2) curriculum vitae, modelul comun european;
3) copia actului de identitate;
4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
5) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;
6) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
7) cazierul judiciar;
8) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
VI. Unde se depune dosarul de concurs?
Dosarul de concurs se depune la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, bdul. C.D.Loga nr.1, parter, camera 8.
VII. Care sunt condițiile de ocupare a unei funcții publice?
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a)are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c)are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d)are capacitate deplină de exerciţiu;
e)este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f)îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g)îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h)nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i)nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j)nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k)nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condițiile de studii și de vechime în specialitate, precum și condițiile specifice sunt :
• Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în una din specializările cuprinse în domeniul de licență Horticultură, domeniul de licență Silvicultură, ori în ramura de știință Arhitectură şi urbanism, sau Biologie;
• Studii de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
• Vechime minimă în specialitatea studiilor 5 ani;
• Cunoştinte de operare / programare pe calculator: (necesitate şi nivel)
VIII. Care este bibliografia de concurs?
Bibliografia cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate, cu relevanță pentru funcția publică pentru care se organizează concursul. Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei. Dacă nu se precizează altfel, elementele din bibliografie vor fi studiate in integralitatea lor. Bibliografia de concurs se poate grupa în două categorii:
IX.1 Atribuții generale cu caracter comun tuturor funcțiilor publice de conducere
a) Asigură realizarea unui management eficient și eficace în domeniul său de activitate;
b) Conduce compartimentele subordonate şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestora în condiţii de eficienţă, economicitate şi eficacitate, dând dovadă de imparțialitate în relația cu angajații;
c) Elaborează şi propune spre aprobare politici, strategii, planuri, programe și proceduri în domeniul său de activitate;
d) Asigură întocmirea şi promovarea către Primar a rapoartelor/referatelor de specialitate/ proiectelor de acte normative/individuale în conformitate cu prevederile legale în vigoare în domeniul de activitate;
e) Asigură convergența și coerența actului managerial prin coordonarea ierarhică și interdepartamentală a deciziilor și activităților;
f) În exercitarea atribuţiilor de coordonare, precum şi a atribuţiilor specifice personalul de conducere asigură organizarea activităţii personalului din subordine, manifestă iniţiativă şi își asumă responsabilitatea pentru activitatea structurii conduse;
g) Asigură egalitatea de şanse şi tratament cu privire la dezvoltarea carierei personalului din subordine, în condiţiile legislaţiei specifice aplicabile fiecărei categorii de personal. În acest sens, personalul de conducere are următoarele obligaţii:
IX.2 Atribuții specifice
a) Coordonează elaborarea proiectelor de amenajare peisagistică , verifică utilizarea de material vegetal calitativ, bine dezvoltat din punct de vedere structural, adaptat climei prin proprietățile lor morfologice și biologice, cu o valoare ridicată din punct de vedere ecologic și cu un impact social pozitiv, provenit din pepiniere certificate din punct de vedere fito-sanitar, libere de boli și dăunători, nealergene;
b) Realizează studii privind înființarea unor zone verzi tematice și organizarea de evenimente tematice;
c) Asigură proiectarea, reconfigurarea și realizarea de spații verzi publice cu acces nelimitat: parcuri, grădini, scuaruri, fâșii plantate sau spatii verzi publice de folosință specializată din dotarea unităților de învățământ sau de asistență socială, inclusiv includerea de locuri de joacă unde funcționalitatea permite asocierea ;
d) Efectuează studii privind spațiile verzi în zonele de locuit caracterizate prin conglomerație de blocuri și aglomerație urbană și propune variante de reproiectare a zonelor verzi din cartiere astfel încât să se extindă spațiul verde / locuitor;
e) Propune măsuri de proiectare a spațiilor verzi aferente clădirilor astfel încât să ofere și spații calitative de recreere și agrement în vederea creșterii calității vieții prin extinderea spațiilor verzi pe cap de locuit așa cum sunt recomandate în legislația de specialitate;
f) Contribuie la întocmirea de studii și propuneri pentru realizarea de proiecte privind amenajarea locurilor de parcare, cu impact cât mai redus asupra mediului, care să permită infiltrarea apei în sol, cu materiale care nu se supraîncălzesc evitând efectul de seră pe timpul verii, astfel încât să existe o bună gestionare a terenurilor în vederea creșterii calității vieții și reconfigurarea spațiilor publice ale comunității;
g) Planifică necesarul și condițiile de întreținere a infrastructurii verzi și albastre de pe teritoriul administrativ;
h) Urmărește îndeplinirea sarcinilor contractuale ale colaboratorilor și prestatorilor de servicii externi;
i) Asigură întocmirea, organizarea, conducerea și publicarea registrului local al spațiilor verzi (potrivit reglementărilor legale, registrul local al spațiilor verzi este un sistem informațional care cuprinde datele tehnice ale tuturor spațiilor verzi conform indicilor de calitate și cantitate. Registrele locale ale spațiilor verzi sunt făcute publice și vor putea fi consultate la sediul instituției.);
j) Colaborează cu reprezentanții instituțiilor și organizațiilor abilitate pe problemele legate de spații verzi, în vederea îmbunătățirii procedurilor și a modului de gestionare și intervenție asupra spațiilor verzi, în vederea protejării prin lucrări de control, verificare și optimizare;
k) Urmărește îmbunătățirea stării de sănătate a vegetației, studiază cauzele ce conduc la îmbolnăvirea şi degradarea acesteia (boli, dăunători, poluare) și propune soluții de limitare a acestora;
l) Coordonează activitatea de întreținere, amenajare și protecție a spațiilor verzi și a celor de agrement precum locuri de joacă pentru copii și verifică îndeplinirea sarcinilor de către cei responsabili de gestionarea acestora;
m) Efectuează verificări pentru depistare deficiențelor în activitățile de spații verzi și intervine cu măsuri concrete în soluționarea eficientă a acestora prin operatorii de servicii; face propuneri de măsuri pentru rezolvarea problemelor identificate privind spațiile verzi;
n) Urmărește punerea în aplicare a actelor normative emise de organele centrale și locale în domeniul mediului, edilitar gospodăresc și modul de îndeplinire de către persoane fizice și juridice a obligațiilor care le revin;
o) Promovează, participă și susține programe privind educația cetățenilor din punct de vedere ecologic, împreună cu diverse organizații, asociații, instituții.