Logo Primaria Timisoara

Primăria Municipiului Timișoara

ANUNȚ CONCURS

Rezultate finale

Rezultate proba de interviu

Rezultate proba scrisă

Rezultate selecție dosare

Primăria municipiului Timișoara  organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a  funcției publice de conducere vacantă de Director general la Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, cu proba scrisă în data de 23 august 2023

I. Care sunt posturile scoase la concurs?

Căutăm colegi profesioniști, pasionați și motivați care doresc să contribuie la reformarea serviciilor sociale prestate de către municipalitate, creșterea calității vieții pentru persoanele aflate în dificultate, dezvoltarea unor parteneriate viabile cu societatea civilă, prin ocuparea funcției publice de conducere de Director general la Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

Postul este pe durată nedeterminată, cu o durată normală a timpului de muncă  de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

II. Care sunt probele concursului ?

1) Selecția dosarelor de înscriere

2) Proba scrisă

3) Interviul

III.  Care este calendarul de desfășurare a concursului de recrutare ?

  • Data publicării anunțului de concurs: 21 iulie 2023;
  • Perioada de depunere a dosarelor de concurs : 21 iulie 2023 – 09 august 2023 ( 20 de zile de la data afișării  anunțului de concurs);
  • Data, ora și locul sau locația desfășurării probei scrise: 23 august 2023, ora 10:00 la sediul instituției, Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1.

IV. Cine oferă informații despre concurs?

-consilier superior Pop Simona, adresa de e-mail [email protected],  tel.0256/408352, sau la sediul instituției, situat în Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1, camera 8.

-consilier principal Brănescu Bianca, adresa de e-mail [email protected], tel. 0256/408352, sau la sediul instituției, situat în Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1, camera 8.

V. Ce conține dosarul de concurs ?

   1) formularul de înscriere; 

   2) curriculum vitae, modelul comun european; 

   3) copia actului de identitate; 

   4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecționări; 

   5) copia carnetului de muncă şi a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei; 

   6) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului; 

   7) cazierul judiciar;

   8) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Documentele enumerate mai sus se prezintă în original, secretariatul comisiei de concurs asigurând fotocopierea documentelor necesare pentru dosarul de concurs și certificarea pentru conformitate cu originalul.

– Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției  și este prevăzut în anexa nr.3 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare;

Formular de inscriere-2023-editabil.doc

– Curriculum vitae, modelul comun European se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției  și este prevăzut în HG1021/2004;

Model_CV_ro.doc

– Modelul adeverinţei de vechime în muncă eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate după data de 01.01.2011,poate fi accesat pe site-ul instituției  și este prevăzută în  anexa 2D la Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.

ADEVERINTA VECHIME model editabil.doc

– Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

– Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.

Pentru înscrierea la concurs nu este necesară prezentarea unui dosar  sau vreunui alt articol/ obiect de birotică sau papetărie.

VI. Unde se depune dosarul de concurs?

Dosarul de concurs se depune la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, B-dul. C.D.Loga nr.1, parter, camera 8.

VII. Care sunt condițiile de ocupare a unei funcții publice?

Poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

a)are cetățenia română şi domiciliul în România;

b)cunoaște limba română, scris şi vorbit;

c)are vârsta de minimum 18 ani împliniți;

d)are capacitate deplină de exercițiu;

e)este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;

f)îndeplinește condițiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;

g)îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;

h)nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i)nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;

j)nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k)nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Condițiile de studii și de vechime în specialitate, precum și condițiile specifice sunt :

1. Studii de specialitate:

-Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în una din specializările cuprinse în domeniile de licență: 

  1. asistență socială sau sociologie,
  2. psihologie sau științe ale educației,
  3. drept,
  4. științe administrative,
  5. sănătate,
  6. economie, management, finanțe, sau contabilitate;

-Studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

2. Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minim 7 ani;

VIII.Care este bibliografia de concurs?

Bibliografia cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate, cu relevanță pentru funcția publică pentru care se organizează concursul. Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei.

Dacă nu se precizează altfel, elementele din bibliografie vor fi studiate in integralitatea lor.

       Bibliografia de concurs  se poate grupa în două categorii:

Bibliografia comună obligatorie stabilită prin art.26 din HG nr.611/2008 :

Titlul din bibliografie Tematica
1.Constituția României, republicată;         Titlul I –Principii Generale, Cap. II-Drepturile și libertățile fundamentale; Titlul III- Autoritățile publice, Cap. V, Secțiunea a 2-a Administrația publică locală.
2.Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare; Cap. II Dispoziții speciale-Secțiunea I- Egalitatea în activitatea economică și în materie de angajare și profesie, Secțiunea a IV-a Libertatea de circulație, dreptul la libera alegere a domiciliului și accesul în locurile publice.
3.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare; Cap. III Egalitatea de șanse și de tratament în ceea ce privește accesul la educație, la sănătate, la cultură și la informare, Cap.IV Egalitatea de șanse între femei și bărbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziei.
4.Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; Statutul funcționarilor publici, prevederile aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice: Titlul I Dispoziții generale; Titlul II Statutul funcționarilor publici.

Bibliografie specifică domeniului de activitate:

Titlul din bibliografie Tematica
1.Legea nr.17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare; Cap.II Servicii și beneficii sociale-Secțiunea a 2-a Servicii comunitare pentru persoane vârstnice; Cap.III Finanțarea asistenței sociale pentru persoanele vârstnice- Secțiunea 1 Finanțarea din fonduri bugetare.
2.Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare; Cap.VI Protecţia copilului împotriva abuzului, neglijării, exploatării şi a oricărei forme de violenţă – Secțiunea a 4-a  Protecţia copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate; Cap. VII Instituţii şi servicii cu atribuţii în protecţia copilului; Cap. VIII Furnizori privaţi.
3. Legea nr.292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările și completările ulterioare; Cap. IV Măsuri integrate de asistenţă socială – Secțiunea a 3-a Asistenţa socială a persoanelor cu dizabilităţi, Cap.V Construcţia instituţională a sistemului naţional de asistenţă socială-Secțiunea a 2-a Nivelul local.
4.Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice republicată, cu modificările și complectările ulterioare; Cap.III Servicii sociale pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice. Cap. IV Ordinul de protecţie provizoriu- Secțiunea 1 Competenţă şi condiţii de fond pentru emitere, Cap.VI Intervenţia de urgenţă.
5. Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare; Cap.II Drepturile persoanelor cu handicap – Secțiunea a 6-a Asistenţă juridică, Secțiunea a 8-a Asigurarea continuităţii în măsurile de protecţie
6. Legea nr.34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială Acordare unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială.

Titlurile din bibliografie care nu sunt accesibile pe internet, vor fi puse la dispoziție de persoanele care asigură secretariatul comisiilor de concurs, la solicitarea dumneavoastră.

IX. ATRIBUȚIILE POSTULUI

Atribuțiile sunt stabilite prin fișa de post și se pot grupa astfel:

IX.1 Atribuții generale cu caracter comun tuturor funcțiilor publice de conducere

1. Asigură realizarea unui management eficient și eficace în domeniul său de activitate;

2. Conduce compartimentele subordonate și răspunde de organizarea și funcționarea acestora în condiții de eficiență și eficacitate, dând dovadă de imparțialitate în relația cu angajații;

3. Elaborează și propune spre aprobare politici, strategii, planuri, programe și proceduri în domeniul său de activitate;

4. Asigură întocmirea și promovarea către Primar a rapoartelor /referatelor  de specialitate/ proiectelor de acte normative în conformitate cu prevederile legale în vigoare  în domeniul de activitate;

5. Asigură convergența și coerența actului managerial prin coordonarea ierarhică și interdepartamentală a deciziilor și activităților;

6. În exercitarea atribuțiilor de coordonare, precum și a atribuțiilor specifice personalul  de conducere asigură organizarea activității personalului din subordine, manifestă inițiativă și își asumă  responsabilitatea pentru activitatea structurii conduse;

7. Asigură egalitatea de șanse și tratament cu privire la dezvoltarea carierei personalului din subordine, în condițiile legislației specifice aplicabile fiecărei categorii de personal. În acest sens, personalul de conducere are următoarele  obligații:

–  să repartizeze sarcinile în mod echilibrat, corespunzător nivelului de competență aferent funcției ocupate și carierei individuale a fiecărei persoane din subordine, întocmind în acest sens fișele de post din cadrul structurii conduse;

–  să asigure coordonarea modului de îndeplinire a sarcinilor, cu valorificarea corespunzătoare a competențelor fiecărei persoane din subordine;

–  să monitorizeze performanța profesională individuală și colectivă a personalului din subordine, să semnaleze în mod individual performanțele necorespunzătoare și să implementeze măsuri destinate ameliorării performanței individuale și, după caz, colective, atunci când este necesar;

–  să examineze și să aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competenței profesionale pentru personalul din subordine;

–  să evalueze în mod obiectiv necesarul de instruire profesională al fiecărui subordonat și să propună participarea la programe de formare și perfecționare profesională pentru fiecare persoană din subordine;

–  să delege sarcini și responsabilități, în condițiile legii, persoanelor din subordine care dețin cunoștințele, competențele și îndeplinesc condițiile legale necesare exercitării funcției respective;

–  să excludă orice formă de discriminare și de hârțuire, de orice natură și în orice situație, cu privire la personalul din subordine).

8. În scopul asigurării condițiilor necesare îndeplinirii cu imparțialitate a îndatoririlor ce decurg din raporturile ierarhice, personalul de conducere are obligația de a nu se angaja în relații patrimoniale cu personalul din subordine.

9. Stabilește obiective specifice SMART și indicatori de performanță relevanți pentru structura pe care o conduce și asigură realizarea acestora, în concordanță cu obiectivele specifice stabilite pentru compartimentul coordonat și  obiectivele generale ale instituției;

10. Creează și menține un sistem eficient de management al riscurilor în domeniul său de activitate, astfel încât realizarea activităților și atingerea obiectivelor să nu fie afectată de materializarea acestora;

11. Identifică riscurile de corupție și vulnerabilitățile structurii conduse, pentru fiecare dintre atribuțiile stabilite în sarcina structurii și activitățile desfășurate de aceasta, asigură evaluarea acestora printr-o analiză multicriterială, identifică, stabilește și aplică măsurile necesare de prevenire și/sau remediere;

12. Respectă modalitatea de angajare, lichidare și ordonanțare a cheltuielilor, cu respectarea prevederilor și termenelor stabilite de procedurile interne și prevederile legale incidente;

13. Asigură respectarea procedurilor în vigoare de către structura pe care o conduce;

14. Asigură de punerea în aplicare a măsurilor corective dispuse prin deciziile Camerei de Conturi a județului Timiș, ce vizează domeniul de activitate al structurii coordonate;

15. Stabilește și se asigură de implementarea corecțiilor/ acțiunilor corective/ acțiunilor preventive pentru neconformitățile apărute în procesul coordonat;

16. Asigură întocmirea și gestionarea unei baze de date reale și actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate;

17. Asigură păstrarea în bune condiții a documentelor și arhivarea lor, inclusiv in format digital (pdf vectorial sau scan);

Personalul de conducere, indiferent de structura din care face parte, are următoarele responsabilități principale:

1.Răspunde de realizarea unui management eficient și eficace în domeniului său de activitate;

2. Răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile subordonate;

3. Răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi secretul datelor şi al informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu;

4. Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios a îndatoririlor de serviciu, se abţine de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii instituţiei;

5. Răspunde de realizarea la timp şi întocmai a atribuțiilor și sarcinilor ce îi revin potrivit legii, fișei postului sau dispuse expres de către conducerea instituţiei şi de raportarea asupra modului de realizare a acestora;

6. Răspunde de buna funcționare a structurii subordonate și îndeplinirea obiectivelor și atribuțiilor ce cad în sarcina structurii conduse prin efectul legii sau măsurilor dispus, la timp şi întocmai;

7. Răspunde de punerea în aplicare a măsurilor corective dispuse prin deciziile Camerei de Conturi a județului Timiș ce vizează domeniul de activitate al stucturii coordonate;

8. Răspunde potrivit dispoziţiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor, măsurilor stipulate în documentele întocmite în cadrul structurii conduse;

9. Răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate;

10. Răspunde de păstrarea în bune condiții a documentelor;

IX.2 Atribuții specifice

Atribuțiile specifice stabilite prin HCL nr.122/2023:

  1. Organizează, conduce și controlează activitatea Direcției de Asistentă Socială a Municipiului Timișoara;
  2. Avizează referatele pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local Timișoara;
  3. Participă la ședințele din comisii și în plen, ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara, pentru susținerea proiectelor de hotărâri ale serviciilor din subordine;
  4. Avizează referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul instituției, în conformitatea cu statul de funcții aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara;
  5. Aprobă fisele de post ale personalului de conducere din subordine și respectiv numește și eliberează din funcție personalul din cadrul Direcției, potrivit legii;
  6. Aprobă rapoartele de evaluare a performanțelor individuale ale personalului-funcționari publici și personal contractual din subordine;
  7. Formulează propuneri de proiecte cu finanțare nerambursabilă în scopul dezvoltării serviciilor sociale;
  8. Avizează Raportul anual asupra sistemului de control intern/managerial, dezvoltat și implementat la nivelul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara;
  9. Îndeplinește toate atribuțiile pe care legea le prevede în sarcina conducătorului, angajatorului sau ordonatorului de credite al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara;
  10. Informează primarul cu privire la problemele de rezolvat în legătură cu activitatea curentă a instituției;
  11. Exercită atribuțiile ce revin Direcției în calitatea de persoană juridică;
  12. Avizează și supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timișoara proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale și propunerile de măsuri pentru îmbunătățirea activității;
  13. Avizează proiectele rapoartelor de activitate, privind stadiul implementării strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale și propunerile de măsuri pentru îmbunătățirea activității;
  14. Avizează și propune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timișoara, statul de funcții ale Direcției;
  15. Controlează activitatea personalului din cadrul Direcției;
  16. Aplică sancțiuni disciplinare, în conformitate cu prevederile legale;
  17. Directorul general are calitatea de ordonator terțiar de credite, îndeplinind rolul și atribuțiile stabilite de  Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale ;
  18. Alte dispoziții trasate de Primarul municipiului Timișoara în domeniul său de activitate.

Directorul general are următoarele responsabilități pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciului public de interes local:

  1. Răspunde de managementul domeniului său de activitate;
  2. Conduce și supraveghează activitatea serviciilor aflate în subordinea directă a acestuia și stabilește obiectivele și competențele directorilor generali adjuncți;
  3. Numește persoana desemnată pentru coordonarea activității controlului intern managerial implementat la nivelul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara;
  4. Răspunde de implementarea proiectelor de finanțare internă sau externă prin intermediul serviciului de specialitate.