Logo Primaria Timisoara

Primăria Municipiului Timișoara

ANUNȚ CONCURS

Rezultate finale

Rezultate probă interviu

Rezultate proba scrisă

Rezultate selecție dosare

Administrația pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara  organizează concurs de recrutare, cu proba scrisă în data de 31 august 2023, pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcției publice de conducere vacante de Șef serviciu la Serviciul Sănătate și Management Spitale

I. Care sunt posturile scoase la concurs ?

Căutăm colegi profesioniști, pasionați și motivați să contribuie la dezvoltarea modernă, eficientă și sustenabilă a  serviciilor de sănatate și management spitale  în municipiul Timișoara, prin ocuparea funcției publice de conducere de Șef serviciu la Serviciul Sănătate și Management Spitale.

Postul este pe  durată nedeterminată cu o durată normală a timpului de muncă  de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

II. Care sunt probele concursului ?

1.Selecția dosarelor de înscriere

2.Proba scrisă

3.Interviul

III. Care este calendarul de desfășurare a concursului de recrutare?

  • Data publicării anunțului de concurs: 31 iulie 2023;
  • Perioada de depunere a dosarelor de concurs :31 iulie -21 august  2023

( 20 de zile de la data afișării  anunțului de concurs);

  • Data, ora și locul sau locația desfășurării probei scrise: 31 august 2023, ora 10:00 la sediul Primăriei Timișoara : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1

VI. Cine oferă informații despre concurs?

  • consilier superior Dragoş Florica, adresa de e-mail [email protected], tel. 0741247162, sau la sediul din  Timișoara, Bd.Mihai Eminescu  nr.2B , et.1,camera 17

V. Ce conține dosarul de concurs ?

1) formularul de înscriere; 

   2) curriculum vitae, modelul comun european; 

   3) copia actului de identitate; 

   4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări; 

   5) copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei; 

   6) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului; 

   7) cazierul judiciar;

   8) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Documentele enumerate mai sus se prezintă în original, secretariatul comisiei de concurs asigurînd  fotocopierea documentelor necesare pentru dosarul de concurs și certificarea pentru conformitate cu originalul.

Formularul de înscriere se pune la dispoziție candidaților prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției  și este prevăzut în anexa nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare .

 FORMULAR-INSCRIERE-2023-editabil.doc

Curriculum vitae, modelul comun European se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției  și este prevăzut în HG1021/2004.

Model_CV_ro.doc

Modelul adeverinţei de vechime în muncă eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate după data de 01.01.2011 se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției  și este prevăzută în  anexa 2D la Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.

 ADEVERINTA VECHIME model editabil.doc

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D și din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie să conțină, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidații cu dizabilități, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Pentru înscrierea la concurs nu este necesară prezentarea unui dosar sau vreunui alt articol/obiect de birotică sau papetărie.

VI. Unde se depune dosarul de concurs?

Dosarul de concurs se depune :

  • în perioada 31 iulie 2023 -21 august  2023
  • la sediul din Timișoara, Bd.Mihai Eminescu  nr.2B , et.1,camera 17

VII. Care sunt condițiile de ocupare a unei funcții publice?

Poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:

a) are cetățenia română și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniți;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) este apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;

f) îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;

g) îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;

h) nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Condițiile de studii și de vechime în specialitate, precum și condițiile specifice sunt :

1. Studii de specialitate:

Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în una din specializările cuprinse în ramurile de științe:

a) medicină, 

b) științe economice,

 c) științe juridice,

studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

2. Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 5 ani;

VIII. Care este bibliografia de concurs?

Bibliografia cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare și documentare expres indicate, cu relevanță pentru funcția publică pentru care se organizează concursul. Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei. Dacă nu se precizează altfel, elementele din bibliografie vor fi studiate in integralitatea lor. Bibliografia de concurs  se poate grupa în două categorii:

VIII.1 Bibliografia comună obligatorie stabilită prin art.26 din HG nr.611/20018 :

  1. Constituția României, republicată -cu tematica textul integral;
  2. Titlul I și II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica textul integral;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare -cu tematica textul integral;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica textul integral;

VIII.2 Bibliografia specifică domeniului de activitate

  1. Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare -cu tematica Titlul I, VII, XI, XVI-cap.I ;
  2. Ordonanța  de Urgență a Guvernului nr.162/2008 privind transferul ansamblului de atribuții și competențe exercitate de Ministrul Sănătății către autoritățile administrației publice locale, cu modificările și completările ulterioare -cu tematica textul integral ;
  3. Ordinul  Ministerului Sănătății nr.1384/2010 privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management și al listei indicatorilor de performanță a activității managerului spitalului public, cu modificările și completările ulterioare- cu tematica textul integral ;
  4. Ordinul Ministerului Sănătății nr.3626/2022 privind criteriile de performanță în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen- cu tematica textul integral;
  5. Ordinul Ministerului Sănătății nr.1490/2008 privind aprobarea metodologiei de calcul a indicatorilor de performanță ai managementului spitalului- cu tematica textul integral;
  6. Ordinul CNAS  nr. 180/2022 pentru  aprobarea  Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate curative pentru anii 2022 și 2023 -cu tematica textul integral;
  7. Hotărârea Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor  naționale de sănătate -cu tematica textul integral.

Titlurile din bibliografie care nu sunt accesibile pe internet, vă vor fi puse la dispoziție de către persoanele care asigură secretariatul comisiilor de concurs, la solicitarea dumneavoastră.

XI. ATRIBUȚIILE POSTULUI

Atribuțiile sunt stabilite prin fișa de post și se pot grupa astfel:

IX.1 Atribuții generale cu caracter comun tuturor funcțiilor publice de conducere

a) Asigură realizarea unui management eficient și eficace în domeniul său de activitate;

b) Conduce compartimentele subordonate şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestora în condiţii de eficienţă, economicitate şi eficacitate, dând dovadă de imparțialitate în relația cu angajații;

c) Elaborează şi propune spre aprobare politici, strategii, planuri, programe și proceduri în domeniul său de activitate;

d) Asigură întocmirea şi promovarea  rapoartelor/referatelor  de specialitate/ proiectelor de acte normative/individuale  în conformitate cu prevederile legale în vigoare  în domeniul de activitate;

e) Asigură convergența și coerența actului managerial prin coordonarea ierarhică și interdepartamentală a deciziilor și activităților;

f) În exercitarea atribuţiilor de coordonare, precum şi a atribuţiilor specifice personalul  de conducere asigură organizarea activităţii personalului din subordine, manifestă iniţiativă şi își asumă  responsabilitatea pentru activitatea structurii conduse;

g) Asigură egalitatea de şanse şi tratament cu privire la dezvoltarea carierei personalului din subordine, în condiţiile legislaţiei specifice aplicabile fiecărei categorii de personal. În acest sens, personalul de conducere are următoarele  obligaţii:

să repartizeze sarcinile în mod echilibrat, corespunzător nivelului de competenţă aferent funcţiei ocupate şi carierei individuale a fiecărei persoane din subordine, întocmind în acest sens fișele de post din cadrul structurii conduse;

să asigure coordonarea modului de îndeplinire a sarcinilor, cu valorificarea corespunzătoare a competenţelor fiecărei persoane din subordine;

să monitorizeze performanţa profesională individuală şi colectivă a personalului din subordine, să semnaleze în mod individual performanţele necorespunzătoare şi să implementeze măsuri destinate ameliorării performanţei individuale şi, după caz, colective, atunci când este necesar;

să examineze şi să aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competenţei profesionale pentru personalul din subordine;

să evalueze în mod obiectiv necesarul de instruire profesională al fiecărui subordonat şi să propună participarea la programe de formare şi perfecţionare profesională pentru fiecare persoană din subordine;

să delege sarcini şi responsabilităţi, în condiţiile legii, persoanelor din subordine care deţin cunoştinţele, competenţele şi îndeplinesc condiţiile legale necesare exercitării funcţiei respective;

să excludă orice formă de discriminare şi de hărţuire, de orice natură şi în orice situaţie, cu privire la personalul din subordine

În scopul asigurării condiţiilor necesare îndeplinirii cu imparţialitate a îndatoririlor ce decurg din raporturile ierarhice, personalul de conducere are obligaţia de a nu se angaja în relaţii patrimoniale cu personalul din subordine

h) Stabilește obiective specifice SMART și indicatori de performanță relevanți pentru structura pe care o conduce și asigură realizarea acestora, în concordanță cu obiectivele specifice stabilite pentru compartimentul coordonat și  obiectivele generale ale instituției;

i) Creează și menține un sistem eficient de management al riscurilor în domeniul său de activitate, astfel încât realizarea activităților și atingerea obiectivelor să nu fie afectată de materializarea acestora;

j) Identifică riscurile de corupție și vulnerabilitățile structurii conduse, pentru fiecare dintre atribuțiile stabilite în sarcina structurii și activitățile desfășurate de aceasta, asigură evaluarea acestora printr-o analiză multicriterială, identifică, stabilește și aplică măsurile necesare de prevenire și/sau remediere;

k) Respectă modalitatea de angajare, lichidare și ordonanțare a cheltuielilor, cu respectarea prevederilor și termenelor stabilite de procedurile interne și prevederile legale incidente;

l) Asigură certificarea documentelor economice specifice (angajament bugetar, propunere de angajare a unei cheltuieli, factură, ordonanțare de plată ) pentru realitate, regularitate și legalitate  în vederea efectuării plăților;

m) Asigură respectarea procedurilor în vigoare de către structura pe care o conduce;

n) Asigură organizarea controlului intern cu privire la activitățile subordonate;

o) Asigură  punerea în aplicare a măsurilor corective dispuse prin deciziile Camerei de Conturi a judetului Timiș, ce vizează domeniul de activitate al stucturii coordonate;

p) Stabileste și se asigură de implementarea corecțiilor/ acțiunilor corective/ acțiunilor preventive pentru neconformitățile apărute în procesul coordonat;

q) Asigură întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate;

r) Asigură păstrarea în bune condiții a documentelor și arhivarea lor, inclusiv in format digital (pdf vectorial sau scan);

s) Participă activ la digitalizarea instutuției prin implementarea strategiei de digitalizare în structura condusă;

Personalul de conducere, indiferent de structura din care face parte, are următoarele responsabilități principale:

a) Răspunde de realizarea unui management eficient și eficace în domeniului său de activitate;

b) Răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile subordonate;

c) Răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi secretul datelor şi al informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu;

d) Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios a îndatoririlor de serviciu, se abţine de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii instituţiei;

e) Răspunde de realizarea la timp şi întocmai a atribuțiilor și sarcinilor ce îi revin potrivit legii, fișei postului sau dispuse expres de către conducerea instituţiei şi de raportarea asupra modului de realizare a acestora;

f) Răspunde de buna funcționare a structurii subordonate și îndeplinirea obiectivelor și atribuțiilor ce cad în sarcina structurii conduse prin efectul legii sau măsurilor dispus, la timp şi întocmai;

g) Răspunde de punerea în aplicare a măsurilor corective dispuse prin deciziile Camerei de Conturi a județului Timiș ce vizează domeniul de activitate al stucturii coordonate;

h) Răspunde potrivit dispoziţiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor, măsurilor stipulate în documentele întocmite în cadrul structurii conduse;

i) Răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate;

j) Răspunde de păstrarea în bune condiții a documentelor;

k) Semnalează conducerii instituţiei problemele deosebite despre care ia cunoştinţă în timpul îndeplinirii sarcinilor, sau în afara acestora, chiar dacă acestea nu vizează direct domeniul propriu

IX.2 Atribuții specifice postului

a) Coordonează elaborarea și implementarea unei strategii sanitare a municipiului Timișoara în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică a Județului Timiș, unitățile sanitare din subordinea Consiliului Local alte instituții competente;

b) Stabilește un plan de măsuri și a proiectele  necesar a fi derulate de administrația publică locală pentru implementarea acestuia cu evidențierea  ordinii de prioritate pentru realizarea investițiilor în infrastructura medicală  și/sau dotarea unităților sanitare, cabinetelor medicale școlare în funcție de cele două documente programatice amintite mai sus;

c) Coordonează procedura de evaluarea indicatorilor privind activitatea desfășurată în unitățile sanitare publice cu paturi și în alte structuri aflate în domeniul său de competență (indicatori stabiliți prin ordin al ministrului sănătății);

d) Efectuează controlul de fond al unităților sanitare, în colaborare cu reprezentanții casei județene de asigurări de sănătate;

e) Asigură derularea procedurilor legale în vederea desemnării reprezentantului  Primarului, respectiv a reprezentanților Consiliului Local in Consiliile de Administrație a unităţilor sanitare din subordinea Consiliului Local  și monitorizarea gradului de implicare a acestora. Cu mențiunea că în cazul autorităților administrației publice locale care realizează managementul asistenței medicale la cel puțin 3 spitale, reprezentanții Consiliului Local sunt numiți din rândul structurii prevăzute la art. 18 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 162/2008, respectiv Serviciul Sănătate și Management Spitale ;

f) Asigură derularea  procedurilor legale în vederea consitutirii comisiei/comisiilor de evaluare a managerilor spitalelor din subordinea Consiliului Local ;

g) Analizează și propune criterii specifice și  ponderile acestora pentru evaluarea managerilor spitalelor din subordine;

h) Înaintează Primarului  propunerea comisiei de evaluare de revocare din funcție a  managerului spitalului, în cazul nerealizării indicatorilor de performanță ai managerului spitalului public, prevăzuți în contractul de management, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, și/sau în situația neîndeplinirii culpabile a celorlalte obligații ale managerului;

i) Propune numirea managerului interimar și a celorlalți membri ai comitetului director interimar (directorul medical, directorul financiar-contabil, iar pentru spitalele cu peste 400 de paturi un director de îngrijiri) prin dispoziția Primarului, dar nu mai mult de 6 luni;

j) Asigură organizarea și derularea concursului pentru ocuparea funcţiei de manager- persoană fizică din spitalele publice al căror management a fost transferat către Consiliul Local al Municipiului Timişoara  în colaborare cu Consiliul de Administrație al spitalului, în cel mult 6 luni de la încetarea contractului managerului anterior;

k) Urmăreşte modul de realizare de către managerul spitalului a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a activităţii;

l) Analizează şi evaluează periodic şi ori de câte ori este nevoie sau la sesizarea organelor abilitate ale statului activitatea spitalului din reţeaua proprie, care este în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, propunând o comisie de evaluare;

m) Analizează, direct ori prin intermediul Direcţiei de Sănătate Publică Timiș , trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, a investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale şi a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli;

n) Coordonează, susţine, încurajează şi promovează în unităţile de învăţământ organizarea şi desfăşurarea activităţilor curriculare, extracurriculare şi  extraşcolare de educaţie pentru sănătate şi de  formare a unui stil de viaţă sănătos.

o) Înaintează Primarului Municipiului Timișoara propunerea de avizare/neavizare a modificarilor de structură organizatorică, a reorganizării, restructurării, schimbării sediului și a denumirii pentru unitățile sanitare publice din subordinea Consiliului Local.

p) Întocmirea documentației privind preluarea spitalului clinic Căi Ferate Timișoara, conform OUG nr.41/2023privind transferul reţelei sanitare a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii către alte ministere şi instituţii cu reţele sanitare proprii;

r) Alte atribuții trasate de superiorii ierarhici în domeniul său de activitate.