29.09.2023
Astăzi, la Primăria Municipiului Timișoara, primarul Dominic Fritz, inspectorul șef al ISU Timiș, Lucian Vasile Mihoc și inspectorul general al ISJ Timiș, Aura Danielescu au semnat un protocol de colaborare pentru pregătirea elevilor din școlile timișorene să facă față unor posibile situații de risc sau de urgență.
Colaborarea are loc în cadrul proiectului „Creșterea nivelului de pregătire al elevilor în utilizarea tehnicilor de acordare a primului ajutor precum și modul de comportare și acțiune în cazul situaţiilor de urgenţă”, derulat de Primăria Municipiului Timișoara împreună cu ISJ și ISU.
„Mă bucur foarte mult că dăm startul acestui proiect. E un exemplu al modului în care putem găsi modalități de colaborare între instituții. Bineînțeles, o singură interacțiune cu elevii nu va fi suficientă, de aceea ne propunem un parteneriat dinamic prin care să ajungem la cât mai mulți elevi și cadre didactice. La finalul celor 2 ani de colaborare, ne așteptăm să avem 48 licee și școli gimnaziale și cel puțin 400 de clase care să fi avut contact cu acest tip de informație. Începem luni, la ora 9, cu Școala Gimnazială nr. 18. Le mulțumim tuturor colegilor – de la Biroul Situații de Urgență și Administrația pentru Sănătate și Educației a Municipiului Timișoara – profesorilor, precum și partenerilor din instituțiile cu care lucrăm în proiect. Împreună creștem siguranța elevilor și îi pregătim pentru viață”, transmite primarul Dominic Fritz.
La rândul lui, inspectorul șef Lucian Vasile Mihoc a subliniat faptul că durata de 2 ani a proiectului oferă posibilitatea de ajunge în toate unitățile de învățământ și de a crește eficiența pregătirii. Proiectul a apărut ca o necesitate de a asigura elevilor și această parte importantă din pregătirea lor ca viitori adulți.
Inspectorul școlar general, Aura Danielescu, a remarcat utilitatea acestui proiect care vine în întâmpinarea unei preocupări foarte actuale legate de problematica siguranței. Pe lângă pregătirea teoretică, este nevoie să formăm și abilități care să permită copiilor să acționeze și să reacționeze adecvat în cazul unor situații deosebite. De proiect beneficiază atât elevii, cât și profesorii și părinții.
Specialiștii din cadrul Biroului pentru Situații de Urgență al Primăriei Municipiului Timișoara, împreună cu colegii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență vor petrece câte o săptămână în școlile înscrise în program și vor lucra cu copiii, pentru a-i învăța cum să reacționeze în situații de urgență, cum să acorde primul ajutor, ce riscuri există și cum pot să le prevină sau să se protejeze. Elevii vor participa la simularea unor exerciții de salvare în situații de urgență, învățând astfel cum să acționeze dacă va fi cazul.
Elevii de gimnaziu vor fi instruiți cum să prevină riscurile, să respecte regulile de siguranță și, dacă e cazul, cum să apeleze numărul unic de urgență 112. Liceenii vor avea în plus sesiuni de instruire despre acordarea primului ajutor. Și profesorii vor avea parte de pregătire pentru a putea coordona măsurile necesare în cazul în care se confruntă cu o situație de urgență.
Până în prezent, și-au exprimat dorința de a se înscrie în program 30 de unități de învățământ din Timișoara, licee și școli gimnaziale. Proiectul este prevăzut să se deruleze pe următorii 2 ani și sunt deja programate activitățile până în luna aprilie a anului viitor. Școlile care doresc să participe la acest program se pot înscrie în continuare, trimițând o solicitare pe adresa de e-mail [email protected].