Important!
Nu aşteptaţi la rând la casierie!
Puteți achita online (cu card bancar) taxa pentru eliberarea cărții de identitate (7 lei). Este necesar să efectuați plata cu minim 24 de ore înainte de a vă prezenta la ghișeu. Apoi listați / tipăriți dovada plății și atașați-o la documentele care însoțesc cererea.
Taxele se pot achita online sau prin virament bancar.
Taxele se pot achita la casieria din incinta Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara.
La casierie taxele se pot achita cu numerar sau cu cardul bancar.
Contravaloarea cărţii de identitate (C.I.) – 7 lei–
Contravaloarea cărţii de identitate provizorii (C.I.P.) – 1 leu –
Taxă pt. eliberarea actului de identitate, în regim de urgenţă (maximum 5 zile lucrătoare): – 150 lei – taxă instituită prin Anexa nr. 5 la HCLMT nr. 664 din 27.12.2022
Nu se achită înainte de depunerea cererii!
Taxa se achită înainte de prestarea serviciului, dar numai după verificarea, preluarea tuturor documentelor necesare emiterii actului de identitate în condiţiile şi termenele legale, înregistrarea cererii, verificarea în RNEP a datelor şi avizarea cererii de către şeful serviciului. Taxa se achită pe baza dovezii înmânate la ghişeu de către lucrătorul de evidenţă a persoanelor, în care se menţionează numărul de înregistrare a cererii şi faptul că în urma verificărilor efectuate cererea poate fi soluţionată în regim de urgenţă – dovadă prezentată la casierie în vederea achitării taxei.
Taxa se poate achita online, sau la casieria din cadrul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, ori prin virament bancar. Dovada achitării taxei, în original se ataşează la cerere, după care dosarul se repartizează, de îndată pentru culegerea datelor în vederea producerii cărţii de identitate.
Nu pot fi soluţionate în regim de urgenţă cererile privind eliberarea cărţilor de identitate pentru a căror soluţionare sunt necesare verificări efectuate în teren, de către organele de poliţie, sau verificări efectuate de către alte instituţii abilitate prevăzute de legislaţia în domeniu (Direcţia Generală de Paşapoarte, Autoritatea Naţională pt. Cetăţenie, alte primării / spclep pt. verificări în actele de stare civilă, etc.). În aceste situaţii nu este aplicabilă taxa de urgenţă.
Excepţii de la plata taxei:
– veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
– persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
– persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
– cererile privind: eliberarea cărţilor de identitate solicitate în locul celor întocmite cu date eronate, eliberarea cărţilor de identitate provizorii, stabilirea reşedinţei (flotant).
Persoanele care solicită eliberarea în regim de urgenţă a actului de identitate / a vizei de flotant în aceste cazuri sunt îndrumate să se adreseze în audienţă la şeful serviciului. Solicitările de audiență pot fi transmise și pe adresa de e-mail [email protected]
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.
Taxă pt. furnizare date: 1 leu / persoană
Taxă pt. îndeplinirea procedurii de divorţ pe cale administrativă: 675 lei
Taxa se achită în avans, la depunerea cererii de divorț.
Taxă pt. eliberarea, la cerere a următoarelor documente de stare civilă:
– duplicatele de pe certificatele de stare civilă
– extrasele multilingve de stare civilă
– adeverinţele de celibat
– a dovezile privind înregistrarea actelor de stare civilă
– a formularele standard multiligve
Cuantumul taxei: 20 lei
Nu se achită în avans!
Taxa se aplică numai pentru cererile privind documentele de stare civilă (menționate mai sus) care se eliberează în baza actelor de stare civilă aflate în arhiva proprie (acte de stare civilă întocmite în Timişoara). Taxa nu se percepe pentru documentele de stare civilă eliberate prin corespondență de către alte primării.
Pentru a efectua plata online trebuie să selectaţi în câmpul Tip taxă: Taxa pentru eliberarea Extraselor Multilingve de Stare Civila si Adeverinta de Celibat (15.00)
Excepţii de la plata taxei
– veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
– persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
– persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.
Nu se achită înainte de depunerea cererii!
Taxă pt. eliberarea în regim de urgenţă – maximum 3 zile lucrătoare – următoarelor documente de stare civilă:
– duplicatele de pe certificatele de stare civilă
– extrasele multilingve de stare civilă
– adeverinţele de celibat
– a dovezile privind înregistrarea actelor de stare civilă
– a formularele standard multiligve
Cuantumul taxei: 100 lei
Taxa se aplică numai pentru cererile privind documentele de stare civilă (menționate mai sus) care se eliberează în baza actelor de stare civilă aflate în arhiva proprie (acte de stare civilă întocmite în Timişoara). Taxa nu se percepe pentru documentele de stare civilă eliberate prin corespondență de către alte primării.
Excepţii de la plata taxei:
– veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
– persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
– persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.
Taxă pt. schimbarea pe cale administrativă a numelui de familie şi/sau a prenumelui: 100 lei
Nu se achită în avans! taxa se achită la data înmânării dispoziţiei prin care s-a aprobat schimbarea pe cale administrativă a numelui de familie şi / sau a prenumelui
Excepţii de la plata taxei:
– cererile întemeiate pe dispozițiile art. 41^1 alin. (2) lit. a) și c) din Legea nr. 119/1996
a) când numele este format din expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere sau în alt mod;
c) când, din neatenţia ofiţerilor de stare civilă ori ca urmare a necunoaşterii reglementărilor legale în materie, au fost efectuate menţiuni greşite în registrele de stare civilă ori au fost eliberate certificate de stare civilă cu nume eronate, în baza cărora au fost eliberate alte acte;
– veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
– persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
– persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.
Taxă pt. îndeplinirea procedurii de transcriere a certificatelor de stare civilă emise de autoritățile străine: 50 lei
Nu se achită în avans!
Taxa se achită la data înmânării certificatului de stare civilă transcris / la data comunicării cu privire la aprobarea cererii de transcriere.
Excepţii de la plata taxei:
– înscrierea, pe marginea actelor de stare civilă transcrise, a mențiunilor de rectificare aprobate în străinătate
– veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
– persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
– persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.
Taxă pt. îndeplinirea procedurii de înscriere a modificărilor intervenite în statutul civil sau cu privire la nume, produse în străinătate: 50 lei
Nu se achită în avans!
Taxa se achită la data comunicării cu privire la aprobarea cererii de înscriere a modificărilor intervenite în statutul civil sau cu privire la nume, produse în străinătate.
Excepţii de la plata taxei:
– înscrierea, pe marginea actelor de stare civilă transcrise, a mențiunilor de rectificare aprobate în străinătate
– veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
– persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
– persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele incadrate in gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor incadrati in gradul I de invaliditate.
Scutirea de la plata taxei se face în baza cererii şi a documentelor justificative.
Taxele instituite prin Anexa nr. 5 la HCLMT nr. 664 din 27.12.2022 se achită înainte de prestarea serviciului, dar numai după verificarea şi preluarea documentelor necesare şi înregistrarea cererii, de către ofiţerul de stare civilă / funcţionarul de evidenţă a persoanelor, după caz.
Plata online se efectuează în platforma ATLAS aflată în administrarea Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara
Nu este necesară autentificarea în sistem.
Pentru a efectua plata online accesaţi acest link.
❗️ATENŢIE!
➡️ Efectuaţi plata doar pentru a achita contravaloarea cărţilor de identitate emise de către Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara!
➡️ Achitaţi taxa cu minim 24 de ore înainte de a vă prezenta la ghișeu. Apoi listați / tipăriți dovada plății și atașați-o la documentele care însoțesc cererea.
Programul de lucru al casieriei
luni – joi 8:30 – 13:00; 14:00 – 15:50
vineri 8:30 – 13:00
Important!
online cu card bancar
la orice oficiu poștal din Timișoara
la casieria din incinta Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara
taxele menţionate mai sus cu excepţia taxei pentru îndeplinirea procedurii de divorţ pe cale administrativă
MUNICIPIUL TIMIŞOARA
TREZORERIA TIMIŞOARA
COD FISCAL 14756536
CONT IBAN RO30TREZ62121340250XXXXX
taxa pentru îndeplinirea procedurii de divorţ pe cale administrativă
MUNICIPIUL TIMIŞOARA
TREZORERIA TIMIŞOARA
COD FISCAL 14756536
CONT IBAN RO59TREZ62121150250XXXXX
PROGRAMUL DE LUCRU AL CASIERIEI
luni – joi 830 – 1300; 1400 – 1550
vineri 830 – 1300