Logo Primaria Timisoara

Primăria Municipiului Timișoara

ANUNȚ CONCURS

REZULTATE FINALE

Rezultat proba interviu

Rezultate proba scrisa

Rezultate selectie dosare

ANUNȚ CONCURS
Administrația pentru Sănătate și Educație a Municipiului Timișoara organizează un concurs de recrutare, cu proba scrisă în data de 02 martie 2023, pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcției publice de conducere vacante de șef serviciu la Serviciul Strategii și Programe Educaționale, cu o durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Căutăm colegi profesioniști, pasionați și motivați să contribuie la asigurarea condițiilor de dezvoltare a învățământului în municipiul Timișoara.

I. Care sunt probele concursului ?
1) Selecția dosarelor de înscriere
2) Proba scrisă
3) Interviul
La acestea se adaugă probe suplimentare eliminatorii de testare a competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine sau competențele în domeniul IT.
II. Care este calendarul de desfășurare a concursului de recrutare?
• Data afișării anunțului de concurs: 30 ianuarie 2023;
• Perioada de depunere a dosarelor de concurs :30 ianuarie -20 februarie 2023
( 20 de zile de la data afișării anunțului de concurs);
• Data, ora și locul sau locația desfășurării probelor suplimentare :

  • Competențe în domeniul tehnologiei informației IT : 02 martie 2023 ora 09:00,
  • Competențe lingvistice de comunicare în limbi străine (citit, scris, vorbit) : 02 martie 2023 ora 10:00
    la sediul instituției : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1 .
    • Data, ora și locul sau locația desfășurării probei scrise: 02 martie 2023, ora 11:00 la sediul instituției : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1 .
    III. Cine oferă informații despre concurs?
    • consilier Dragoş Florica, adresa de e-mail [email protected], tel. 0256/408352, sediul din Bd.C.D.Loga nr.1 camera 7
    IV. Ce trebuie să conțină dosarul de concurs ?
    1) formularul de înscriere;
    2) curriculum vitae, modelul comun european;
    3) copia actului de identitate;
    4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
    5) copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;
    6) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
    7) cazierul judiciar;
    8) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

  • Formularul de înscriere se pune la dispoziție candidaților prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzut în anexa nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare . FORMULAR-INSCRIERE-2023-editabil.doc
  • Curriculum vitae, modelul comun European se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzut în HG1021/2004;Model_CV_ro.doc
  • Modelul adeverinţei de vechime în muncă eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate după data de 01.01.2011 se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzută în anexa 2D la Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare. ADEVERINTA VECHIME model editabil.doc
  • Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D și din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor.
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie să conțină, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidații cu dizabilități, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

V. Depunerea dosarului de concurs?
Dosarul de concurs se depune :

  • în perioada 30 ianuarie 2023 -20 februarie 2023
  • la sediul Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D.Loga nr.1, parter, camera 7

VI. Care sunt condițiile de ocupare a unei funcții publice?
Poate ocupa o funcție publică persoana care îndeplinește următoarele condiții:
a) are cetățenia română și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) este apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii;
f) îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;(Condițiile de studii și de vechime în specialitate, precum și condițiile specifice sunt stabilite pentru fiecare post în parte)
g) îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
VII. Care este bibliografia de concurs?
Bibliografia cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare și documentare expres indicate, cu relevanță pentru funcția publică pentru care se organizează concursul. Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei. Dacă nu se precizează altfel, elementele din bibliografie vor fi studiate in integralitatea lor. Bibliografia de concurs se poate grupa în două categorii:
VII.1 Bibliografia comună obligatorie stabilită prin art.26 din HG nr.611/20018 :

  1. Constituția României;
  2. Titlul I și II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    VII.2 Bibliografia specifică domeniului de activitate
    1- Legea Educatiei Naționale nr 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare
    2- Ordinul ME nr.4183/2022 privind aprobarea Regulamentului cadru de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ
    https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Legislatie/2022/ORDIN_4183_2022_New_ROFUIP.pdf
    3- Ordin ME nr. 6.216/09.11.2022 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea consorțiilor de învățământ dual https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2022/PNRR/Consortii_dual/Documente_finale/1_METODOLOGIE_constituire_consortii_dual_2022.pdf
    4- Strategia privind dezvoltarea învățământului dual din România
    http://anfpisdr.gov.ro/w/wp-content/uploads/2020/01/Strategie-DUAL_ANFPISDR_07.01.2020-2.pdf
    5- Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 4456/2015 privind aprobarea Cadrului general de organizare şi funcţionare a structurilor parteneriale consultative pentru învăţământul profesional şi tehnic;
    6- Ordinul Ministerului Educației nr. 4.597/2021 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director şi director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat;
    7- Raportul România Educată
    http://www.romaniaeducata.eu/wp-content/uploads/2021/07/Raport-Romania-Educata-14-iulie-2021.pdf
    8- Viziune și strategie România Educată
    http://www.romaniaeducata.eu/wp-content/uploads/2019/01/Viziune-si-strategie-Romania-Educata.pdf
    9- Strategia privind digitalizarea educației din România
    Digitalizarea educației din România – 2021-2027 – Strategie – consultare publică

Titlurile din bibliografie care nu sunt accesibile pe internet, vă vor fi puse la dispoziție de către persoanele care asigură secretariatul comisiilor de concurs, la solicitarea dumneavoastră.
VIII. ATRIBUȚIILE POSTULUI
Atribuțiile sunt stabilite prin fișa de post și se pot grupa astfel:

VIII.1 Atribuții generale cu caracter comun tuturor funcțiilor publice de conducere
a) Asigură realizarea unui management eficient și eficace în domeniul său de activitate;
b) Conduce compartimentele subordonate şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestora în condiţii de eficienţă, economicitate şi eficacitate, dând dovadă de imparțialitate în relația cu angajații;
c) Elaborează şi propune spre aprobare politici, strategii, planuri, programe și proceduri în domeniul său de activitate;
d) Asigură întocmirea şi promovarea către Primar a rapoartelor/referatelor de specialitate/ proiectelor de acte normative/individuale în conformitate cu prevederile legale în vigoare în domeniul de activitate;
e) Asigură convergența și coerența actului managerial prin coordonarea ierarhică și interdepartamentală a deciziilor și activităților;
f) În exercitarea atribuţiilor de coordonare, precum şi a atribuţiilor specifice personalul de conducere asigură organizarea activităţii personalului din subordine, manifestă iniţiativă şi își asumă responsabilitatea pentru activitatea structurii conduse;
g) Asigură egalitatea de şanse şi tratament cu privire la dezvoltarea carierei personalului din subordine, în condiţiile legislaţiei specifice aplicabile fiecărei categorii de personal. În acest sens, personalul de conducere are următoarele obligaţii:

  1. să repartizeze sarcinile în mod echilibrat, corespunzător nivelului de competenţă aferent funcţiei ocupate şi carierei individuale a fiecărei persoane din subordine, întocmind în acest sens fișele de post din cadrul structurii conduse;
  2. să asigure coordonarea modului de îndeplinire a sarcinilor, cu valorificarea corespunzătoare a competenţelor fiecărei persoane din subordine;
  3. să monitorizeze performanţa profesională individuală şi colectivă a personalului din subordine, să semnaleze în mod individual performanţele necorespunzătoare şi să implementeze măsuri destinate ameliorării performanţei individuale şi, după caz, colective, atunci când este necesar;
  4. să examineze şi să aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competenţei profesionale pentru personalul din subordine;
  5. să evalueze în mod obiectiv necesarul de instruire profesională al fiecărui subordonat şi să propună participarea la programe de formare şi perfecţionare profesională pentru fiecare persoană din subordine;
  6. să delege sarcini şi responsabilităţi, în condiţiile legii, persoanelor din subordine care deţin cunoştinţele, competenţele şi îndeplinesc condiţiile legale necesare exercitării funcţiei respective;
  7. să excludă orice formă de discriminare şi de hărţuire, de orice natură şi în orice situaţie, cu privire la personalul din subordine.
  8. În scopul asigurării condiţiilor necesare îndeplinirii cu imparţialitate a îndatoririlor ce decurg din raporturile ierarhice, personalul de conducere are obligaţia de a nu se angaja în relaţii patrimoniale cu personalul din subordine.
    h) Stabilește obiective specifice SMART și indicatori de performanță relevanți pentru structura pe care o conduce și asigură realizarea acestora, în concordanță cu obiectivele specifice stabilite pentru compartimentul coordonat și obiectivele generale ale instituției;
    i) Creează și menține un sistem eficient de management al riscurilor în domeniul său de activitate, astfel încât realizarea activităților și atingerea obiectivelor să nu fie afectată de materializarea acestora;
    j) Identifică riscurile de corupție și vulnerabilitățile structurii conduse, pentru fiecare dintre atribuțiile stabilite în sarcina structurii și activitățile desfășurate de aceasta, asigură evaluarea acestora printr-o analiză multicriterială, identifică, stabilește și aplică măsurile necesare de prevenire și/sau remediere;
    k) Respectă modalitatea de angajare, lichidare și ordonanțare a cheltuielilor, cu respectarea prevederilor și termenelor stabilite de procedurile interne și prevederile legale incidente;
    l) Asigură certificarea documentelor economice specifice (angajament bugetar, propunere de angajare a unei cheltuieli, factură, ordonanțare de plată ) pentru realitate, regularitate și legalitate în vederea efectuării plăților;
    m) Asigură respectarea procedurilor în vigoare de către structura pe care o conduce;
    n) Asigură organizarea controlului intern cu privire la activitățile subordonate;
    o) Asigură punerea în aplicare a măsurilor corective dispuse prin deciziile Camerei de Conturi a judetului Timiș, ce vizează domeniul de activitate al stucturii coordonate;
    p) Stabileste și se asigură de implementarea corecțiilor/ acțiunilor corective/ acțiunilor preventive pentru neconformitățile apărute în procesul coordonat;
    q) Asigură întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate;
    r) Asigură păstrarea în bune condiții a documentelor și arhivarea lor, inclusiv in format digital (pdf vectorial sau scan);
    s) Participă activ la digitalizarea instutuției prin implementarea strategiei de digitalizare în structura conndusă;
    Personalul de conducere, indiferent de structura din care face parte, are următoarele responsabilități principale:
    a) Răspunde de realizarea unui management eficient și eficace în domeniului său de activitate;
    b) Răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile subordonate;
    c) Răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi secretul datelor şi al informaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu;
    d) Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios a îndatoririlor de serviciu, se abţine de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii instituţiei;
    e) Răspunde de realizarea la timp şi întocmai a atribuțiilor și sarcinilor ce îi revin potrivit legii, fișei postului sau dispuse expres de către conducerea instituţiei şi de raportarea asupra modului de realizare a acestora;
    f) Răspunde de buna funcționare a structurii subordonate și îndeplinirea obiectivelor și atribuțiilor ce cad în sarcina structurii conduse prin efectul legii sau măsurilor dispus, la timp şi întocmai;
    g) Răspunde de punerea în aplicare a măsurilor corective dispuse prin deciziile Camerei de Conturi a județului Timiș ce vizează domeniul de activitate al stucturii coordonate;
    h) Răspunde potrivit dispoziţiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor, măsurilor stipulate în documentele întocmite în cadrul structurii conduse;
    i) Răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate;
    j) Răspunde de păstrarea în bune condiții a documentelor;
    k) Semnalează conducerii instituţiei problemele deosebite despre care ia cunoştinţă în timpul îndeplinirii sarcinilor, sau în afara acestora, chiar dacă acestea nu vizează direct domeniul propriu.
    VIII.2 Atribuții specifice fiecărui post
    a) Coordonarea integrată a activității serviciului în vederea atingerii obiectivelor specifice şi indicatorilor de performanţă stabiliţi;
    b) Coordonează realizarea împreună cu ceilalți actori implicați a unei analize concertate și integrate vizând evoluția demografică pentru Polul de Creștere Timișoara, modularizarea preferințelor educaționale, prioritizarea nevoilor unităților de învățământ de pe raza municipiului Timișoara, evaluarea necesarului de resurse umane al mediului de afaceri ;
    c) Asigură elaborarea și implementarea unei strategii educaționale a municipiului Timișoara în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al județului Timiș și unitățile de învățământ de pe raza municipiului Timișoara;
    d) Stabileşte planuri de măsuri și proiectele necesare a fi derulate de administrația publică locală pentru implementarea planului de măsuri cu evidențierea ordinii de prioritate pentru realizarea investițiilor în infrastructura școlară și/sau dotarea unităților de învățământ în funcție de cele două documente programatice amintite mai sus;
    e) Asigură organizarea rețelei de învățământ preuniversitar de stat, privat autorizat şi acreditat;
    f) Coordonează inițierea, medierea și dezvoltarea de parteneriate pentru învățământ dual ;
    g) Asigură încheierea contractelor de management administrativ-financiar cu directorii unităților de învățământ la numirea în funcție;
    h) Verifică gradul de îndeplinire a indicatorilor de performanță cuprinși în anexa la contractul de management administrativ-financiar;
    i) Asigură desemnarea reprezentanților autorității publice locale în comisiile de concurs pentru ocuparea funcțiilor de director şi director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat;
    j) Coordonează procedurile legale în vederea desemnării reprezentantului Primarului, respectiv a reprezentantului Consiliului Local in Consiliile de Administrație a unităților de învățământ preuniversitar de stat, coordonarea și monitorizarea a implicării acestora;
    k) Asigură managementului strategic al unităţilor de învăţământ, în colaborare cu directorii acestora și alte structuri din aparatul de specialitate al primarului;
    l) Analizează rapoartele anuale asupra calităţii educaţiei în unitățile de învăţământ, întocmite de Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii și aprobate de consiliul de administraţie al școlii şi ia măsurile ce cad în sarcina autorităţii publice locale ;
    m) Asigură crearea și dezvoltarea unei rețele de centre pentru tineret în cartiere și/sau școli, consilii consultative în cadrul cărora să se dezbată problemele specifice, să se organizeze concursuri de soluții pentru rezolvarea acestor probleme și să se înainteze autorităților publice locale în vederea implementării lor; asigurându-se astfel valorificarea creativității și energiei specifice generației tinere
    n) Organizează programe educaționale în colaborare cu Inspectoratele școlare / Asociațiile de părinți sau alți actori relevanți din domeniu;
    o) Asigură crearea unor structuri parteneriale consultative pentru învățământul profesional şi tehnic în concordanță cu direcțiile de dezvoltare socială şi economică precizate în documentele strategice și în funcţie de nevoile pieţei muncii, identificate prin aceste documente;
    p) Analizează posibilitățile de sprijin pentru activitatea sportivă şi artistică de performanţă;
    q) Analizează oportunității înfiinţării unor consorţiilor şcolare.
    r) Participă la crearea curriculum-ului în dezvoltare locală (CDL) care constituie oferta educaţională la nivel local, elaborată de unitatea de învăţământ în parteneriat cu operatorii economici/autorităţile administraţiei publice locale, pentru adaptarea formării profesionale a elevilor la nevoile locale ale pieţei muncii;
    s) Analizarea oportunității înființării Centrele comunitare de învăţare permanentă cu rolul de a realiza studii şi analize privind nevoia de educaţie şi formare profesională la nivel local și elaborează planuri locale de intervenţie în domeniul educaţiei permanente.
    t) Propune un set de indicatori de intervenții pentru Direcția de Investiții și Mentenanță Unități Sanitare și Unități de Învățământ în vederea prioritizării lucrărilor de reparații și investiții în unitățile de învățământ.
    u) înaintează spre avizare, iar mai apoi în baza avizului conform al inspectoratului şcolar, propune spre aprobarea Consiliului Local reorganizarea, funcţionarea şi, după caz, dizolvarea unor structuri de învăţământ, fără personalitate juridică – ca părţi ale unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică – şi subordonate aceluiaşi ordonator principal de credite, în condiţiile legii;
    v) pentru a asigura calitatea învăţământului, propune ridicarea acreditării/autorizării unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică sau a unei structuri a acesteia în conformitate cu prevederile legale;
    w) în situaţia în care ARACIP retrage acreditarea/autorizaţia de funcţionare, pentru neîndeplinirea condiţiilor legale, unei unităţi de învăţământ, asigură alocarea elevilor altor unităţi şcolare, cu respectarea interesului copiilor şi asigurarea logisticii necesare;

ADEVERINTA VECHIME